• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

تمامی مدارس و مهد کودک‌های استان کرمان در پی شیوع آنفلوانزا تعطیل شد

  • 16 آذر 1394 - 10:35
تمامی مدارس و مهد کودک‌های استان کرمان در پی شیوع آنفلوانزا تعطیل شد

مدارس کلیه مقاطع تحصیلی و مهدکودک‌ها در سراسر استان کرمان و از جمله شهرستان انار در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری تعطیل اعلام شد.

علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان با اشاره به اعلام وضعیت زرد در رابطه با شیوع بیماری آنفلوانزا گفت: مدارس تمامی مقاطع تحصیلی و مهدکودک های استان کرمان روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه  ۱۷ و ۱۸ آذر تعطیل است.

 به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه ۱۶ آذر در نشست فوق العاده ستاد مدیریت استان کرمان با موضوع پیشگیری و مقابله با ویروس H1N1 افزود: یکشنبه هفته آینده روز جدی کاری است.

همچنین روزهای پنجشنبه ۱۹ آذر مصادف با ۲۸ صفر و شنبه ۲۱ آذر همزمان با ۳۰ صفر تعطیل رسمی است.

استاندار کرمان گفت: تعطیلی مدارس به مدت دو روز برای پیشگیری از بیماری آنفولانزا در کل استان اعلام می شود.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد بحران تنها در زمان وقوع بحران نیست بلکه ستاد بحران برخی اوقات برای جلوگیری از مسائل بحرانی احتمالی انجام می شود.

رزم حسینی اظهار کرد: از زمان احتمال شیوع این بیماری در هر هفته یک جلسه ستاد بحران تشکیل شده است و این کار به منظور پیشگیری و درمان این بیماری صورت گرفت.
وی افزایش آنفلوانزا در استان کرمان را عادی دانست و گفت: اگر ما شفافیت داشته باشیم، رسانه ها که مسئولیت اطلاع رسانی شفاف را دارند در حوزه عمل به وظایف خود اقدام می کنند و اطلاعات لازم به جامعه ارائه می شود.
استاندار کرمان تاکید کرد: دغدغه ای نداریم که بخواهیم آمار را غلط بدهیم و در این رابطه به آموزش، اطلاع رسانی و بیان حقایق درباره بیماری تاکید داریم.
وی گفت: رسانه ها در این زمان باید با حساسیت مطالب را به جامعه انتقال داده و در حوزه آموزش و پیشگیری نیز به وظیفه اساسی خود عمل کنند.
رزم حسینی افزود: در حوزه مسائل روانی جامعه به هر میزان که اطلاع رسانی صحیح و دقیق به مردم انجام شود، آرامش روانی بیشتری در جامعه حاصل می شود.
موارد ابتلا به آنفلوانزا H1N1 طی هفته های اخیر در استان کرمان افزایش یافته است.
تاکنون ۲۸ نفر در استان کرمان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ثبت دیدگاه