• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

جوابیه حسین ذوالفقاری درباره خبر تعطیلی دو واحد صنعتی در انار

  • 21 دی 1394 - 18:22
جوابیه حسین ذوالفقاری درباره خبر تعطیلی دو واحد صنعتی در انار

در پی انتشار خبری در انارپرس درباره احتمال تعطیلی کارخانه‌های “شیشه انهارپلاست” و “لوله پلی‌اتیلن” شهرستان انار، حسین ذوالفقاری، مدیرعامل این دو کارخانه جوابیه‌ای به انارپرس ارسال کرد.

در این جوابیه درباره برخی ابهامات از جمله «وام‌های میلیاردی، حقوق کارگران، مشکلات سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و…» نیز  توضیحاتی داده شده است.

 مدیرعامل این دو کارخانه در نامه‌اش گفته که بیش از ۵ میلیارد تومان از ارگان‌های دولتی طلب دارد اما پرداخت نشده است. به گفته ذوالفقاری، تنها بانک تجارت انار بوده که از سرمایه گذاری حمایت کرده است.

ذوالفقاری همچنین در این نامه خاطرنشان کرده که حقوق کارگران را پرداخت کرده و افزوده برخی افراد در شهرستان انار به جای آنکه یاور صنعتگر باشند؛ به شایعه‌سازی روی می‌آورند.

وی گفته که سال‌ها قبل و بعد از جمع‌آوری فروشگاه موتورسیکلت محمدصالح که تحت مدیریتش بوده، می‌توانسته به جای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، به سراغ خرید آب و زمین پسته در هرات و شهربابک برود تا امروز صدها برابر سرمایه‌ بیشتری در اختیار داشته باشد.

مدیرعامل کارخانه‌های “شیشه انهارپلاست” و “لوله پلی‌اتیلن” شهرستان انار خاطرنشان کرده : «مسئولین شهرستان مطمئن باشند اگر موضوعی که خود بر آن واقف هستید حل نگردد، بنده به نوبه خود شرکت‌ها را تعطیل می‌نمایم شاید این تعطیلی باعث شود جناب آقای استاندار و دیگر مدیران کشوری درد دل یک صنعتگری که تمام زندگیش را روی این شرکت‌ها گذاشته گوش بدهند و در این نظام نتیجه می‌گیریم که خیلی مدیران گوش بحرف مدیران بالا دستی نیستند و اگر بودند این قضایا اتفاق نمی‌افتاد و کار همه هم جلو و جلو‌تر می‌رفت.»

 

متن و تصویر نامه حسین ذوالفقاری در زیر منتشر شده است.

۱ ۲

 

مدیریت محترم سایت انار پرس
باسلام و احترام
احتراما» به استحضار می‌رساند اینجانب حسین ذوالفقاری مالک واحدهای صنعتی شیشه ایمنی مهرصالح کرمان و پلی اتیلن انهارپلاست و پتروگس‌تر انار در تاریخ ۲۰/۱۰/۹۴ وقتی در محل کارم حاضر و سایت انارپرس را باز کردم و خبر تعطیلی چند واحد صنعتی را مطالعه نمودم و از انجائیکه این خبر صحت و بجا بوده ولی توضیحات کاملی نداشته تا برای مردم و کارگران روشن گردد واقعیت موضوع چه بوده تا خدای ناخواسته ذهنیت برای خانواده کارگران ایجاد نگردد.
جناب آقای عبداللهی موضوعی که جنابعالی به آن اشاره کردید صحت داشته و اصل قضایا و ماجرا از این قرار بوده است که خود براین امر واقف هستید که صنعت بدون تسهیلات دولتی امکان پذیر نمی‌باشد و اینجانب الان نزدیک به دو ماه است که یکی از مدیران بانکی استان کرمان قول مساعد و همکاری داده (در این اوضاع رکود اقتصادی) و تا به امروز همچنان امروز و فردا کرده در صورتی که خود این شرکت حدودا» ۵٫ ۳۷۰٫ ۰۰۰٫ ۰۰۰ تومان (پنج میلیارد و سیصد و هفتاد میلیون تومان) از ارگانهای دولتی طلب دارد و امروز و فردا می‌کنند و می‌گویند بودجه نیست در صورتیکه بابت ۸۰۰ میلیون تومان مدیر این بانک دو ماه ما را دنبال نخود سیاه می‌فرستد و این خود بسی جای ناراحتی دارد. و بنده هم از این روال همکاری بانک‌ها گلایه داشته و از فرط ناراحتی و بدقولی‌های این مدیربانکی که هیچگونه دلگرمی برای صنعتگر نداشته (در صوریتکه دائم در دولت و رهبری) حرف از حمایت از صنعت می‌زنند تصمیم گرفتم هر دو شرکت را بخاطر بدقولی این مدیر تعطیل نمائیم تا شاید یکی از مسئولین بفکر فرو رفته تا جواب بنده را بدهد.
جناب آقای نسب عبداللهی فکرتان خوب است ولی بعضی از مواقع در سایتتان می‌بینم که افرادی مغرض کامنت گذاشتند که حقوقشان دیر تحویل می‌گیرند در صوریتکه حقوق تمامی کارگران بروز بوده و هیچگونه معوقه‌ای نداشتیم و این خود نشاندهنده خوب عمل کردن این واحد‌ها در رکود اقتصادی می‌باشد و بعضی مواقع هم افراد مغرض در کامنتشان می‌گویند فلانی خورد و برد!!! کدام خوردنی کدام بردنی…..!!
در ایران تسهیلات به صنعت تعریف خود را دارد که هر فرد صنعتگر تا ۴۰درصد آورده خود را نیاورد بانک با آن صنعتگر همکاری نمی‌نماید و تسهیلات نمی‌نهد و جناب آقای نسب عبداللهی عزیز بنده در سال ۸۸ بعذاز فروشگاه موتورسیکلت می‌توانستم در اطراف شهربابک (هرات مروست) چاه کشاورزی شریک شوم و امروز به نوبه خود ارزش افزوده صد‌ها برابر بود ولی بنده بخاطر فرموده پیامبراکرم «افضل الاعمل بعدالصلوه ادخال السرور فی قلب المومن» پا به میدان صنعت گذاشتم و الحمدا… تا به امروز حدود ۱۲۰ نفر مستقیم از بنده ماهیانه حقوق دریافت می‌کنند و بنده هم به همین بسنده می‌کنم و خوشحالم. و بعضی جا‌ها در کامنتها شنیده‌ام افرادی که اشرافیت بر امور صنعت ندارند نظر می‌دهند که فلانی وام میلیاردی گرفته. اولا وام میلیاردی برای خودش محاسباتی دارد که‌‌ همان محاسبه ۴۰درصد به ۶۰ درصد می‌باشد و اگر صنعت گر نتواند ۴۰ درصد را فراهم کند بانک هیچ موقع حاضر به دادن اینگونه تسهیلات نیست وجالب اینجاست در شهرمان به جای اینکه برای یک صنعتگر یک یار و همراه باشند فقط به دنبال شایعه سازی هستند. شایعاتی که تا واقعیت‌ها خیلی فاصله دارند و این شایعات صرفا به شهر و شهرستان ضربه می‌زند.
جناب آقای نسب عبداللهی الحمدا… تمام مراحل تولید شرکت‌های فوق به طور منظم کار می‌کنند و هیچ گونه جای نگرانی نیست و شرکت‌های فوق به عنوان واحد‌های با کیفیت استان کرمان می‌باشد که در سال گذشته از بنده به عنوان کار آفرین نمونه کشوری در سالن همایش صدا و سیما (تهران) تقدیر و تشکر به عمل آمده است و این را مردم شهر انار بدانند صنعت دارای فراز و نشیب زیاد می‌باشد و هر کس بخواهد وارد صنعت شود وارد گود بانکهایی شوند که به مردم راست می‌گویند. منجمله بانک تجارت انار که از صفر تا صد این شرکت همراه بوده (با صداقت) تا شغلی ایجاد شود و هیچ‌گاه هم به صنعتگر دروغ نگفته و با قاطیت هماهنگ بوده است و مسئولین شهرستان مطمئن باشند اگر موضوعی که خود بر آن واقف هستید حل نگردد، بنده به نوبه خود شرکت‌ها را تعطیل می‌نمایم شاید این تعطیلی باعث شود جناب آقای استاندار و دیگر مدیران کشوری درد دل یک صنعتگری که تمام زندگیش را روی این شرکت‌ها گذاشته گوش بدهند و در این نظام نتیجه می‌گیریم که خیلی مدیران گوش بحرف مدیران بالا دستی نیستند و اگر بودند این قضایا اتفاق نمی‌افتاد و کار همه هم جلو و جلو‌تر می‌رفت.
در خاتمه منتظر هستیم تا ببینیم مسئولین تا چه حد دل به صنعت و اشتغالزایی می‌دهند.
رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل- عضو هئیت مدیره
شیشه ایمنی مهرصالح- پلی اتیلن انهارپلاست- پتروگس‌تر

 

IMG-20160110-WA0011 IMG-20160110-WA0012

ثبت دیدگاه