• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

هنرمندان استان کرمان با استاندار دیدار کردند

  • 24 دی 1394 - 8:01
هنرمندان استان کرمان با استاندار دیدار کردند

هنرمندان استان کرمان از جمله تعدادی از هنرمندان شهرستان انار شانگاه چهارشنبه ۲۳ دی با علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان دیدار کردند.

استاندار کرمان در این دیدار با تاکید براینکه آثار هنری می تواند جریانات فکری را در جامعه تغییر دهد، گفت: هنر باید به کمک توسعه، آبادانی، روشنفکری و مبارزه با عوام فریبی بیاید.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی شامگاه چهارشنبه در جلسه بررسی و رفع مشکلات حوزه تئاتر استان که در سالن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، به منویات مقام معظم رهبری مبنی براینکه (اسلام نه تنها هنر را قبول دارد بلکه به آن تشویق نیز می‌کند و هنر از اموری است که فقه باید به آن بپردازد) اشاره کرد، افزود: فرهنگ، اقتصاد و امنیت حلقه های اتصال به هم هستند که تفکیک ناپذیرند.

وی با تاکید براینکه هیچ واهمه ای بین مدیریت استان و هنرمندان وجود ندارد بلکه موظف به همکاری با حوزه هنر هستیم، خاطر نشان کرد: توسعه پایدار می گوید که نباید اقدامی صورت بگیرد که آیندگان را به خطر بیاندازد.

استاندار کرمان یادآور شد: ممکن است دیر هنگام باشد اما نیازمند جذب سرمایه و جلوگیری از فرار سرمایه از استان می باشیم تا بتوانیم مشکلات زیر ساختی را مرتفع سازیم.

رزم حسینی به جلسه سال گذشته با هنرمندان استان در تالار پالیز اشاره کرد و گفت: در آن جلسه مقرر شد هنرمندان سند قابل اجرایی تهیه نمایند تا نقش حمایتی دولت در حوزه های مختلف مشخص شود اما تا به امروز هیج سند و مطلبی ارائه نشده است.

وی افزود: قبول داریم که در حوزه هنر علی الخصوص تئاتر از جانب دولت کم توجهی صورت گرفته که نیازمند توجه بیش از  پیش مسئولین است که در این راستا انجمن صنفی تئاتر باید نسبت به شناسایی مکان های مناسب و ارائه لیست آنها به دولت اقدام نماید.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه اماکن خالی ادارات، سازمان ها، مساجد و تکایا باید به گونه ای ساماندهی شوند که قابل دسترسی عموم مردم باشد، یادآور شد: انجمن صنفی تئاتر باید مکان های مناسب برای تمرین و اجرای تئاتر را شناسایی و لیست آن را هر چه سریع تر در اختیار دولت قرار دهند تا نسبت به استفاده رایگان و هماهنگی این اماکن اقدام شود.

رزم حسینی با تاکید براینکه نباید نشست تا دیگران برایمان تصمیم بگیرند، خاطر نشان کرد: متاسفانه بروکراسی دولتی وجود دارد که سابقه ای صد ساله دارد لذا هنرمندان باید بیشتر تلاش نمایند و نسبت به مسائل زود رنج نباشند.

وی از وجود ۷ پلاتو در استان کرمان خبر داد و گفت: باید از ظرفیت مساجد و تکایا در امور فرهنگی استفاده شود.

استاندار کرمان افزود: جلسات هم اندیشی با هنرمندان در استان مستمر خواهد بود چون خود را نیازمند نظرات و پیشنهادات آنها در حوزه مدیریتی و فرهنگی می دانیم.

رزم حسینی با تاکید براینکه از ابزار تئاتر باید در پیشگیری و مبارزه با معضلات آسیب های اجتماعی استفاده کرد، خاطر نشان کرد: هنر باید به کمک توسعه، آبادانی، روشنفکری، ارزش دادن به راستگویی، صداقت، و مبارزه با عوام فریبی بیاید.

وی با اشاره به اینکه آثار هنری می تواند جریانات فکری را تغییر دهد، یادآور شد: هنرمندان باید جهت حل مشکلات و معضلات آسیب های اجتماعی سوژه معرفی کنند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه هنر جزئی از زندگی انسان هاست و خدا بزرگترین هنرمند است که چنین موجوداتی ناشناخته را آفریده است،گفت: بعد از گذشت ۲ سال از مسئولیتم در  استانداری می توان گفت امروز با افتتاح مرکز درمان معتادین برای بانوان که ناشی از عدم مسئولیت شناسی است، بسیار ناراحت شده و افسوس خوردم.

رزم حسینی با تاکید براینکه استان کرمان باید در حوزه تئاتر نسبت به دیگر استان ها برتر باشد و این همت هنرمندان این حوزه را می طلبد، افزود: هنرمندان حوزه تئاتر نباید تنها به فعالیت در شهر کرمان بسنده کنند بلکه می توان به روستاهای محروم رفت و با اجرای تئاتر، وحدت بین شیعه و سنی را در مناطق سنی نشین ایجاد نمایند زیرا وحدت با شعار ایجاد نمی شود.

وی در جواب یکی از هنرمندان نسبت به راه اندازی صندوق توسعه تئاتر، گفت: حجم بالای صندوق هایی در استان وجود دارد که امروز ورشکسته شده اند لذا در صورت تضامین معتبر این صنف آمادگی داریم نسبت به راه اندازی صندوق توسعه تئاتر اقدام نمائیم.

در ادامه این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به آمار برگزاری تئاتر از سال ۱۳۸۸ تا شش ماهه ۱۳۹۴ اشاره کرد و افزود: در شش ماهه نخست سال ۹۴  ، ۳۸ تئاتر در استان کرمان برگزار شده در سال ۱۳۹۳، ۶۵ اجرا داشته ایم.

محمدرضا علیزاده با اشاره به اینکه هشت استان دارای پلاتوهای خصوصی هستند که استان کرمان جز این هشت استان می باشند، استان کرمان دارای سه پلاتو، یک پلاتو در شهرستان زرند و دو پلاتو در شهرستان کرمان است.

در ادامه این جلسه هر یک از هنرمندان حوزه تئاتر به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در راستای رفع مشکلات و ارتقای حوزه تئاتر در استان کرمان پرداختند.

far1 IMG-20160114-WA0004 IMG-20160114-WA0003 IMG-20160114-WA0002 IMG-20160114-WA0005

ثبت دیدگاه