• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

نگین امیری‌پور، بانوی بدمینتون‌باز اناری‌الاصل در راه المپیک برزیل؛ گزارش تصویری

  • 02 بهمن 1394 - 16:15
نگین امیری‌پور، بانوی بدمینتون‌باز اناری‌الاصل در راه المپیک برزیل؛ گزارش تصویری

نگین امیری‌پور، عضو تیم ملی بدمینتون ایران که اناری‌الاصل است، این روزها در حال تلاش برای دست‌یافتن به سهمیه المپیک ۲۰۱۶ برزیل است.

امیری‌پور در سفری که در روزهای اخیر به انار داشت، در مصاحبه‌ای با انارپرس گفت که پدرش محمود امیری‌ پور و مادرش خانم صابری افتخاری هر دو اهل انار هستند اما خودش در تهران متولد و بزرگ شده است.

خانم امیری‌پور ۱۵ سال است که عضو تیم ملی بدمینتون ایران است و در مسابقات بین‌المللی زیادی شرکت کرده؛ از جمله مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶، مسابقات بین‌المللی در روسیه، قزاقستان، بلغارستان، آفریقای جنوبی و…

این عضو تیم ملی بدمینتون ایران در کارنامه‌اش، «قهرمانی غرب آسیا» را دارد. رنکینگ (رتبه) این بانوی بدمینتون‌باز در ایران “یک” است و در جهان ۱۴۷ است.

وی درباره المپیک ۲۰۱۶ برزیل گفت:  از ۱۱ اردیبهشت  ۹۴ که  استارت کار خورده تا ۱۱ اردیبهشت ۹۵ باید بتوانم امتیاز لازم را در رنکینگ جهانی به دست بیاورم تا در لیستی که فدراسیون جهانی بدمینتون اعلام می‌کند، قرار گیرم. از اردیبهشت ۹۴ تاکنون در ۱۰ مسابقه شرکت کرده‌ام و تا اردیبهشت ۹۵ در هفت مسابقه دیگر باید شرکت کنم.

این بانوی بدمینتون‌باز، اگر موفق شود که سهمیه المپیک ۲۰۱۶ برزیل را کسب کند، اولین بانوی ورزشکار ایرانی است که توانسته در این رشته به المپیک راه پیدا کند.

محرم، عید و تابستان به انار می‌آیم؛ ورزش انار باید رونق بگیرد

نگین امیری‌پور در ادامه این مصاحبه خاطرنشان کرد: معمولا ایام محرم، عید یا تابستان به همراه خانواده‌ام به انار می‌آیم. ملی‌پوش تیم بدمینتون ایران درباره وضعیت ورزش در انار گفت: وضعیت ورزش در انار نسبت به چند سال قبل بهتر شده است .سرمایه هایی که در انار وجود دارد چه از نظر حمایت خانواده‌ها و چه از نظر منابع مالی،  زمینه را می‌تواند برای رونق بیشتر ورزش فراهم کند. در انار سرمایه‌های زیادی در بخش‌های مختلف هزینه می‌شود اما این سرمایه‌ها در ورزش کمتر هزینه شده است.

وی افزود: گام اول هم این است که رسانه‌ها و جراید و سایت‌هایی مثل انارپرس تلاش کنند تا ورزشکاران موفق را به مردم بشناسانند تا این دسته از ورزشکاران الگوی علاقمندان گردند و خانواده‌ها دریابند که ورزش آینده درخشانی دارد.

ملی‌پوش تیم بدمینتون ایران در پایان ابراز امیدواری کرد که در انار به ورزش و سرمایه‌گذاری در ورزش بیش از گذشته توجه شود.

خیرین نیک‌اندیش می‌توانند حامی مالی نگین امیری‌پور شوند

نگین امیری‌پور برای اینکه بتواند سهمیه المپیک ۲۰۱۶ برزیل را کسب کند، تاکنون اکثر هزینه‌های مسابقات و سایر هزینه‌ها را خودش تامین کرده و درصد کمی از هزینه‌ها نیز از سوی فدراسیون بدمینتون ایران پرداخت شده است.

این ملی‌پوش تیم بدمینتون ایران در حال حاضر به یک اسپانسر و حامی نیاز دارد تا او را در ادامه راه همراهی کند. بدون شک حضور این بانوی بدمینتون‌باز در المپیک برزیل برای ایران و شهرستان انار و استان کرمان افتخاری بزرگ است. امید است که افرادی در شهرستان انار و استان کرمان، این بانوی ورزشکار را مورد حمایت قرار دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با شماره انارپرس ۰۹۱۹۸۰۰۶۵۷۱ تماس بگیرید یا در تلگرام و واتس‌آپ پیام بگذارید.

نگین امیری‌پور هفته گذشته نیز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایسنا گفته بود: با اشاره به تلاش خود برای کسب سهمیه المپیک، بیا‌ن‌ کرد: من بازیکنی هستم که سال‌ها در بدمینتون تلاش زیادی کرده ام و امسال نیز برای علاقه خودم و رسیدن به چیزی که آرزوی هر ورزشکاری است یعنی رسیدن به المپیک، تلاش می‌کنم. درست است که هزینه‌ها واقعا سنگین است، اما دیگر قدم را برداشتم و نمی‌شود کار را بین راه رها کنم. بنا‌بر‌این با وجود تمام سختی ها ادامه می‌دهم.

با آرزوی موقیت برای خانم امیری‌پور جهت راه‌یابی به المپیک برزیل.

عکس‌های زیر حضور نگین امیری‌پور در مسابقات بین‌المللی را نشان می‌دهد.

IMG_20160122_124453 IMG_20160122_124456 IMG_20160122_124458 IMG_20160122_124500 IMG_20160122_124503 IMG_20160122_124505

ثبت دیدگاه