• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

نکاتی درباره اقدام بی‌سابقه علیه هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه شهربابک

  • 19 بهمن 1394 - 12:57
نکاتی درباره اقدام بی‌سابقه علیه هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه شهربابک

برخی افراد در روز جمعه ۱۶ بهمن ۹۴ در نماز جمعه شهرستان شهربابک استان کرمان دست به اقدامی بی‌سابقه علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس‌ مجمع تشخیص مصلحت زدند که می‌توان آن را «خلاف وحدت و مجرمانه» دانست.

این افراد با حضور در محل برگزاری نماز جمعه و قرار گرفتن در جلوی جایگاه امام جمعه پارچه نوشته‌ای را رو به نمازگزاران گرفتند که در آن هاشمی رفسنجانی به عنوان «مفسد فی‌الارض» معرفی شده بود.

در خصوص این اتفاق ذکر چند نکته ضروری است:

۱- نماز جمعه محلی برای وحدت و صفوف به هم پیوسته مسلمین است و اینگونه حرکات در وحدت اخلال ایجاد می‌کند.

۲- بر پایه قوانین، اتهام‌زنی علیه افراد بدون اینکه در مراجع صالح قضایی ثابت شده باشد؛ جرم تلقی می‌شود. بر همین اساس، اقدام این افراد در اینکه آیت‌الله هاشمی را در یک مکان عمومی و در انظار ده‌ها نمازگزار، «مفسد فی‌الارض» قلمداد کرده‌اند؛ جرمی آشکار است و به دلیل اینکه این اقدام توسط دو روحانی انجام شده، دادگاه ویژه روحانیت باید آن‌ها را مورد تعقیب قضایی قرار دهد.

۳- اتهام «افساد فی‌الارض» علیه شخصیتی همچون آیت‌الله هاشمی که منصوب مقام معظم رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام است، پیام بسیار بدی به جامعه منتقل می‌کند. این نوع تندروی‌ها بر خلاف مصالح کشور است و باعث دو قطبی شدن شدید جامعه می‌شود. از سوی دیگر این افراد توجه ندارند کسی را «مفسد فی‌الارض» خطاب کرده‌اند که هم از سوی فقهای شورای نگهبان برای حضور در انتخابات خبرگان تایید شده و هم از سوی مقام معظم رهبری، حکم ریاست مجمع را دارد. آیا این افراد خود را فهیم‌تر و جلوتر از مقام معظم رهبری و فقهای شورای نگهبان می‌دانند؟

۴- هاشمی رفسنجانی هفته گذشته انتقاداتی را درباره شورای نگبهان مطرح کرد. در هیچ کجای قوانین کشور نیامده که انتقاد از شورای نگهبان، جرم است. در هیچ کجای قوانین کشور هم نیامده که انتقاد از شورای نگهبان ممنوع است. به هر حال ایشان انتقاداتی دارند که آن را مطرح کرده‌اند. جمهوری اسلامی مدعی است که پاسدار آزادی بیان است و زیبنده نیست که با این تندروی‌ها این پیام به جهانیان داده شود که اگر فردی در ایران از یک نهاد انتقاد کرد، ممکن است به جرایمی متهم شود که مجازات آن مرگ است.

۵- از جناب حجت‌الاسلام منتظری، امام جمعه شهربابک هم انتظار می‌رفت که اجازه ندهند علیه شخصیتی همچون آیت‌الله هاشمی که کاندیدای انتخابات خبرگان است، دست به چنین اقدام مجرمانه‌ای زده شود.

IMG-20160205-WA0025 IMG-20160206-WA0116 IMG-20160206-WA0117

IMG-20160206-WA0118 IMG-20160206-WA0119

ثبت دیدگاه