• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

شورای نگهبان صلاحیت روحانی ۲۴ ساله را تایید کرد اما سیدحسن را نه

  • 21 بهمن 1394 - 16:28
شورای نگهبان صلاحیت روحانی ۲۴ ساله را تایید کرد اما سیدحسن را نه

شورای نگهبان نتایج نهایی بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان را اعلام کرد.

فقهای شورای نگهبان صلاحیت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی را به دلیل اینکه متعقدند «اجتهاد لازم» را نداشته، تایید نکرده‌اند.

سیدحسن خمینی سال‌هاست دروس حوزوی را تدریس می‌کند و تعدادی از مراجع تقلید و علما، صلاحیت علمی و اجتهاد او را تایید نموده‌اند اما با این وجود صلاحیت‌اش تایید نشده اما شورای نگهبان صلاحیت یک روحانی ۲۴ ساله را برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین میثم دوست‌محمدی که متولد سال ۱۳۷۰ است، از سال ۱۳۸۵ تحصیل علوم حوزوی را در قم آغاز کرد و اکنون به عنوان جوان‌ترین کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان تایید صلاحیت شده است. او کاندیدای انتخابات خبرگان از حوزه انتخابیه استان قم است.

حجت‌الاسلام میثم دوست محمدی، کاندیدای ۲۴ ساله انتخابات خبرگان

IMG_۲۰۱۶۰۲۰۸_۱۹۳۱۲۳

حجت‌الاسلام دوست‌محمدی، فرزند حجت‌الاسلام حبیب‌الله دوست محمدی از روحانیون استان کرمان و داماد حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، امام جمعه شهرستان انار در این استان است.

اکنون این سوال مطرح است چرا و چگونه یک روحانی ۲۴ ساله با ۹ سال تحصیل به درجه اجتهاد رسیده و قدرت استنباط برخی از مسائل فقهی را داراست اما فردی مانند سیدحسن خمینی که صلاحیت علمی و اجتهادش از سوی شماری از مراجع و علما مورد تایید قرار گرفته و سال‌هاست که به تدریس علوم حوزوی مشغول است، قدرت استنباط برخی از مسائل فقهی را ندارد و از سوی شورای نگهبان تایید نشده است؟

آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی، آیت‌الله العظمی موسوی‌اردبیلی، آیت‌الله العظمی محفوظی، آیت‌الله محقق‌داماد و آیت‌الله سیدجعفر کریمی از جمله علمایی هستند که صلاحیت و مراتب علمی و اجتهاد سیدحسن خمینی را تایید کرده بودند.

همچنین آیت‌الله العظمی جوادی آملی نیز سیدحسن خمینی را از لحاظ فقهی جزو علمای بزرگ دانسته و تصریح کرده بود: «من از هر جهت حسن آقا را واجد شرایط می‌دانم.»

امید است که شورای نگهبان در این خصوص پاسخ قانع‌کننده‌ای برای افکار عمومی داشته باشد.

محمدرضا نسب عبداللهی

سردبیر انارپرس

ثبت دیدگاه