• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

ترکیب سیاسی راه‌یافتگان به مجلس دهم

  • 12 اردیبهشت 1395 - 9:24
ترکیب سیاسی راه‌یافتگان به مجلس دهم

پس از برگزاری دو مرحله انتخابات، منتخبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکنون با ترکیب ۴۱ درصد اصلاح‌طلب، ۲۹ درصد اصولگر، ۲۸ درصد مستقل و ۲ درصد اقلیت‌ دینی مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سرانجام دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه (۱۰ اردیبهشت) در ۵۵ حوزه از ۲۱ استان باقی مانده برگزار و تکلیف ۶۸ کرسی باقیمانده تعیین شد.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷ اسفند سال گذشته و با رقابت ۴۸۴۴ نفر با یکدیگر برگزار و در پایان این انتخابات ۲۲۲ کرسی مجلس دهم به منتخبان ملت رسید و تعیین وضعیت ۶۸ کرسی باقیمانده به انتخابات دور دوم (۱۰ اردیبهشت) موکول شد که با برگزاری دور دوم انتخابات، تکلیف این کرسی‌ها هم مشخص گردید.

۱۴۶۲۰۳۲۸۹۶۸۰۱_۰۲

بر اساس نتایج رسمی اعلام شده از سوی وزارت کشور، از مجموع ۲۸۹ منتخب راه یافته به مجلس دهم ۱۲۰ اصلاح‌طلب، ۸۳ اصولگرا، ۸۱ منتخب مستقل و ۵ منتخب اقلیت به بهارستان راه یافتند که از این تعداد ۱۸ نفر را زنان و ۲۷۰ نفر را مردان تشکیل می‌دهند.

گرچه با برگزاری دور دوم انتخابات مجلس دهم تکلیف کرسی‌های باقیمانده تعیین شد، اما کماکان وضعیت منتخب سوم اصفهان در دور اول که اصلاح‌طلب بود، مشخص نیست که آیا آرای او ابطال شده و تکلیف این کرسی همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده مشخص می‌شود یا اینکه اعتبارنامه مینو خالقی صادر خواهد شد.

ثبت دیدگاه