• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان: ‌شهرستان انار به اندازه برخی استان‌های کوچک دارای آثار تاریخی مهم است

  • 13 تیر 1395 - 11:25
مدیرکل میراث فرهنگی کرمان: ‌شهرستان انار به اندازه برخی استان‌های کوچک دارای آثار تاریخی مهم است

محمود وفایی، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: شهرستان انار به تنهایی به اندازه برخی از مناطق مهم و حتی استان های کوچک از آثار و ظرفیت های تاریخی برخوردار است.

وی که برای بازدید از آثار تاریخی انار به این شهرستان سفر کرده بود، به خبرنگار صدا و سیما گفت: شهرستان انار می تواند آئینه تمام خوبی‌های استان کرمان باشد. این شهرستان دروازه اصلی ورودی استان کرمان است و ما برای سال جاری نظرمان است که هم از اعتبارات استانی و هم اعتبارات ملی تا آنجایی که مقدور است برای مرمت آثار تاریخی این شهرستان با تعیین اولویت اعتبار اختصاص دهیم.

مهندس وفائی گفت: شهرستان انار با توجه به قرار گرفتن در محور مواصلاتی شمال به جنوب و شرق کشور می‌تواند آئینه انعکاس دهنده مجموعه زیبایی‌های استان کرمان باشد و ما می‌خواهیم ضمن شناسایی ظرفیت های تاریخی شهرستان که تحت نظر اداره اوقاف نیز هستند آن‌ها را با برنامه‌ریزی به یک فعلیت اقتصادی برسانیم.

محسن روحی، معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز گفت: یکی از برنامه‌های ما، بررسی، شناسایی و مستندنگاری ارگ انار است.

وی افزود: این ارگ در فهرست میراث ملی ثبت شده اما کارهای کاوش و باستان‌شناسی داخل ارگ هنوز انجام نشده و انجام این فعالیت‌ها باید با مجوز سازمان میراث فرهنگی کشور باشد.

روحی گفت:‌ ما یک فصلی برای سال ۱۳۹۵ پیش‌بینی کرده‌ایم که به تهران می‌فرستیم و درصورتی که تصویب شود، کار پژوهش باستان‌شناسی داخل ارگ انار آغاز می‌شود.

شهرستان انار دارای ۷۰ اثر تاریخی است که ۲۱ اثر آن در فهرست میراث ملی ثبت شده است.

ثبت دیدگاه