• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

مهندس انارکی محمدی: روسیه می‌تواند بازار جدید پسته ایران باشد

  • 13 تیر 1395 - 17:40
مهندس انارکی محمدی: روسیه می‌تواند بازار جدید پسته ایران باشد

مهندس احمد انارکی محمدی، نماینده انار و رفسنجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت که روسیه می‌تواند بازار جدید پسته ایران باشد.

۵۲۵۴۹_Orig

احمد انارکی محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره  صادرات پسته گفت: آمریکا در زمینه صادرات پسته به دنبال ایجاد بازارهای جدید در این راستا است و به همین علت نرخ پسته را در بازار جهانی کاهش داده است؛ بنابراین با توجه به حجم تولیدشده پسته توسط دو کشور  ایران  و آمریکا، بدیهی است که باید برای فروش پسته ایران به دنبال بازارهای جدید نیز در عرصه بین‌المللی باشیم.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای  اسلامی با بیان اینکه  ما در یک سال و نیم گذشته شاهد کاهش نرخ محصولات کشاورزی در سطح جهانی بوده‌ایم، ادامه داد: بازار  پسته روسیه می‌تواند با یک برنامه‌ریزی اصولی در اختیار کشورمان قرار بگیرد تا ما بتوانیم مانند گذشته در زمینه محصول پسته در بازار جهانی بسیار  تاثیرگذار باشیم.

۲۰۱۶۰۶۱۰۴۸۷۲۰۱۸۵۹۴_Orig

وی ادامه داد: متاسفانه صادرکننده‌های خرد در مقاطعی به صادرات پسته ایرانی ضربه وارد کردند و از سوی دیگر مشتریان خارجی پسته به طورمستقیم  محصول را از کشاورز خریداری  می‌کنند که این امر نمی‌تواند سود مناسبی را  عاید کشاورز کند.

انارکی محمدی افزود: در گذشته نرخ جهانی پسته در رفسنجان تعیین می‌شد اما متاسفانه چند سالی است که به علت تحریم نتواسته بودیم بازار جهانی  را به دست بگیریم و از همین رو  برخی از مشتریان خارجی، پسته ایرانی را با نرخ دلالی خریداری می‌کنند.

ثبت دیدگاه