• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: حجاب یک مساله شخصی است

  • 26 تیر 1395 - 19:59
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: حجاب یک مساله شخصی است

حجت‌الاسلام و المسمین احمد مازنی، نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید که حجاب یک مساله شخصی است و حد و حدود حجاب در اسلام به یک اندازه مشخص و تعریف نشده و به حتی به وجوه آن نیز اشاره نشده است.

حجت‌الاسلام احمد مازنی به خبرگزاری خانه ملت گفت: عفاف را می‌توان از چند وجه مورد بررسی قرار داد؛ ابتدا اینکه عفاف و پاکدامنی تنها مخصوص زنان نیست و مردان نیز مشمول این مهم می‌شوند، درواقع حد و حدود حجاب در اسلام به یک اندازه مشخص و تعریف نشده و به حتی به وجوه آن نیز اشاره نشده است.

۲۰۱۶۰۶۱۰۹۴۳۹۷۹۸۵۱۵_Orig

وی افزود: هر نوع رفتار سلبی، تحکمی و حاکمیتی در رابطه با حجاب که «یک مسئله شخصی است» رفتار مقابله‌گونه را از سوی جامعه به‌همراه خواهد داشت و تجربه این سیاست سلبی طی سال‌های گذشته نشان می‌دهد نه تنها عفاف و حجاب افزایش پیدا نکرده که حس بی‌اعتمادی و تقابل با حاکمیت را نیز به دنبال داشته است.

این نماینده مجلس گفت: اگر واقعا گسترش حجاب و عفاف در جامعه اهمیت دارد نباید از موضع حاکمیت مداخله کرد و لازم است به دنبال تقویت نهاد خانواده و فرهنگ‌سازی بود. مردمی که صد‌ها سال عفیف و متدین بوده‌اند، خودشان به خوبی می‌توانند این خصوصیات را همچنان حفظ کنند بنابراین اصرار و تحمیل نوع خاصی از پوشش جامعه را بیش از این به قهقرا می‌برد و به قول دوستی، تلاش برای بردن مردم به بهشت، نتیجه عکس خواهد داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نباید نگاه امنیتی به مسئله حجاب داشت، گفت: به‌یقین باید با نگاه امنیتی جریان‌های فاسد در مسائلی همچون فساد اقتصادی، اخلاقی و… را باید پیدا و منحل کرد اما نمی‌توان با رفتار دستوری و امنیتی به دنبال نهادینه کردن مسائل فرهنگی برای عموم مردم بود.

 

ثبت دیدگاه