• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

انار، رفسنجان و شهربابک منطقه ششم اقتصاد مقاومتی استان کرمان هستند

  • 31 تیر 1395 - 18:18
انار، رفسنجان و شهربابک منطقه ششم اقتصاد مقاومتی استان کرمان هستند

علیرضا رزم حسینی، نماینده عالی دولت در استان کرمان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی منطقه ششم شامل شهرستان های انار، رفسنجان و شهربابک گفت: در گام دوم تحقق اقتصاد مقاومتی در استان کرمان با فتح المبین های جدید، خرمشهرها را فتح می کنیم.

وی ادامه داد: به دلیل پهناور بودن استان کرمان و همگن بودن برخی مناطق از نظر اقتصادی با یکدیگر، مناطق هشت گانه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان با مسئولیت شرکت های بزرگ و توانمند تشکیل شد.

وی تصریح کرد: ایجاد مناطق هشت گانه اقتصادی از سوی استان کرمان مورد اقبال ستاد اقتصاد مقاومتی کشور قرار گرفته است.

استاندار کرمان ادامه داد: الگوی شهر نمونه اقصاد مقاومتی قلعه گنج از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور به عنوان الگویی قابل اجرا در سایر مناطق نیز معرفی شده است.

وی با اشاره به انتخاب شهرستان های رفسنجان، انار و شهربابک به عنوان منطقه ششم اقتصاد مقاومتی، گفت: در منطقه ششم اقتصاد مقاومتی شرکت ملی مس ایران که پیش بینی ۵۰ سال کار در منطقه دارد و خدمات خوبی را در حوزه فراوری مس در کشور انجام داده است به صورت داوطلبانه پذیرفت که اقتصاد مقاومتی را دنبال کند.

وی عنوان کرد: کار اقتصاد مقاومتی در منطقه ششم به دلایل مختلف از شهربابک شروع می کنند و بعد از طی روال مورد نظر، این اقدام به شهرستان های انار و رفسنجان تعمیم داده می شود.

رزم حسینی از دولت و فرمانداران به عنوان ابزار توسعه یاد کرد و گفت: از شرکت هایی که در حوزه اقتصاد مقاومتی مسئولیت پذیرفته اند درخواست هزینه نکرده ایم و نخواهیم کرد بلکه خواسته ایم در راستای مسئولیت اجتماعی خود، مسئولیت توسعه را عهده دار باشند.

وی در ادامه یکی از توفیقات مثلث توسعه اقتصادی را غیر سیاسی بودن آن دانست و گفت: اگر قبل از انتخابات هفتم اسفندماه به صورت عمدی، برگزاری مثلث توسعه اقتصادی را به تعویق انداختیم به خاطر آن بود که انتخابات نزدیک بود و نمی خواستیم کوچکترین شائبه سیاسی ایجاد شود.

وی اظهار کرد: با انتخاب خوب مردم و مشارکت آنها در انتخابات، جلسات مثلث توسعه اقتصادی با جدیت بیشتری دنبال می شود.

وی با اشاره به اینکه هر فرد می تواند دیدگاه سیاسی خود را داشته باشد و این امر نیز در مسیر  توسعه کمک می کند، عنوان کرد: بدون نگاه سیاسی در راستای تکلیف شرعی و قانونی خود در تحقق اقتصاد مقاومتی گام بر می داریم.

استاندار کرمان گفت: نظارت ائمه جمعه بر اجرای طرح های مثلث توسعه اقتصادی اقدام بسیار خوبی است و باید از تلاش های ائمه جمعه در این زمینه تقدیر کرد.

وی مدیریت جهادی را یکی از رویکرهای مدیریتی استان کرمان برشمرد و تصریح کرد: وجود مدیریت جناحی موجب بروز مشکلاتی در کشور شده است و به همین دلیل جوانان بیکار و آسیب های اجتماعی فزاینده است.

استاندار کرمان با اشاره به این مطلب که چون مردم در صحنه هستند و به برکت وجود ولایت فقیه در کشور، کودتا رخ نمی دهد، افزود: این مردم که به خوبی رای می دهند، جانباز دارند، ایثارگر هستند و در همه صحنه ها با مردم همراهی می کنند، شایسته دریافت بهترین خدمات هستند.

وی با تاکید براینکه طرفدار ثروت عادلانه، مشروع و قانونی هستیم، گفت: باور داریم که باید برای سرمایه گاران فرش قرمز پهن کرد.

استاندار کرمان به بازسازی خانه حاج آقا علی اشاره کرد و گفت: کجای دنیا اجازه می دهند که یک ثروت اینگونه مخروبه شود و چرا نباید از این ظرفیت های موجود بهره مناسبی برد.

ثبت دیدگاه