• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

نصب کنتور هوشمند در ۱۷۹ چاه کشاورزی شهرستان انار برای کنترل برداشت آب

  • 31 تیر 1395 - 18:49
نصب کنتور هوشمند در ۱۷۹ چاه کشاورزی شهرستان انار برای کنترل برداشت آب

کاردوست، سرپرست اداره منابع آب شهرستان انار گفت که برای کنترل و مدیریت برداشت آب، در ۱۷۹ چاه کشاورزی این شهرستان کنتور هوشمند نصب شده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری انار، کاردوست در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان انار که به ریاست طباطبایی فرمانداری انار و با حضور اعضای این شورا در فرمانداری برگزار شد، گفت: عمده استفاده از منابع آب در مصارف مختلف از طریق منابع آب زیر زمینی و بیشترین درصد میزان برداشت از منابع آب متعلق به بخش کشاورزی می‌باشد.

وی گفت: از مجموع ۲۳۸ حلقه چاه در شهرستان انار ۸۹ درصد آن متعلق به بخش کشاورزی است.

ab5

کاردوست در ادامه اثراث منفی استفاده بی‌رویه از منابع آب زیر زمینی را مطرح کرد و صرفه جویی در مصرف آب با خاموش نمودن چاهها را در زمانهایی که درختان نیاز به آب ندارند (پاییز و زمستان و پس از بارش باران موثر ) یکی از سریع ترین و کم هزینه‌ترین راهها برای نجات از بحران آبی اعلام کرد و افزود: در مراحل بعدی جلوگیری از اضافه برداشت چاههای مجاز، نصب کنتور هوشمند ، پر و مسلوب المنفعه نمودن چاههای غیر مجاز ، جلوگیری از حفاری‌های غیر مجاز و استفاده از روشهای نوین آبیاری می تواند در صرفه جویی آب مناسب باشد.

ab6

وی گفت: باتوجه به استعلام از جهاد کشاورزی شهرستان انار تاکنون ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به آبیاری تحت فشار و ۵۰۰ هکتار به آبیاری کم فشار و زیرسطحی مجهز شده اند.

در این جلسه فرماندار انار نیز گفت که پیش بینی شده تا در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان که در شهرستان برگزار خواهد شد، جوانب محدودیت‌های آبی مورد بررسی قرار گیرد.

 

ثبت دیدگاه