• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

ثبت گرمای ۴۳ درجه‌ای در انار

  • 31 تیر 1395 - 20:27
ثبت گرمای ۴۳ درجه‌ای در انار

شدت گرما در تیرماه سال جاری در انار به ۴۳ درجه رسید.

محمدهادی نجارزاده، رئیس اداره هواشناسی انار در این خصوص به انارپرس گفت که روز ۲۲ تیر ۱۳۹۵ حداکثر دما در انار به ۴۳ درجه رسید.

به گفته وی حداکثر دما در تیرماه سال گذشته در انار ۴۲ درجه بوده است.

photo_2016-07-21_19-10-23

نجارزاده گفت که دمای هوا روز شنبه دوم مرداد به میزان اندکی کاهش خواهد یافت اما خیلی محسوس نخواهد بود.

وی افزود: تا نیمه مرداد دمای هوا در انار به شکل کنونی است و تغییر چندانی نخواهد داشت.

به گفته رئیس اداره هواشناسی انار میزان رطوبت در این شهرستان در چند روز گذشته بالا بوده و به همین دلیل کولرهای آبی خیلی جوابگو نبوده است.

نجارزاده در توضیح این مساله افزود: در رطوبت‌های بالا، اختلاف دمای تر و دمای خشک کمتر است ولی در رطوبت‌های پایین، اختلاف دمای تر و محیط خشک، بیشتر است. دمای تر دمای آب است. دمای خشک نیز دمای محیط است.

وی گفت: وقتی اختلاف دمای تر و خشک بیشتر باشد، رطوبت کمتر است. وقتی هم اختلاف دمای تر و خشک کمتر باشد رطوبت بالاتر است.

نجارزاده افزود: «وقتی رطوبت هوا بالاتر باشد مسلما دمای تر هم بالاتر است. بنابریان آب داخل کولر دمای بالاتری دارد و کولر هم درجه حرارت آب را به فضای ساختمان منتقل می‌کند و بادی که منتقل می‌شود گرمتر خواهد بود. ولی وقتی رطوبت پایین باشد اختلاف دمای خشک و دمای تر بیشتر است، یعنی دمای خشک نسبت به دمای تر پایین‌تر است و بنابریان دمایی که کولر به ساختمان منتقل می‌کند دمای پایین‌تری است و کولر باد خنک‌تری خواهد داشت.»

کاهش بارندگی در انار طی بهار ۱۳۹۵

رئیس هواشناسی انار میزان بارندگی در بهار ۱۳۹۵ در این شهرستان را ۱۰ میلیمتر اعلام کرد که در مقایسه با بهار سال گذشته ۹ میلمتر کمتر بوده است. میزان بارندگی در انار طی بهار سال گذشته ۱۹ میلیمتر بوده است.

 

ثبت دیدگاه