• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

سخنی با مهندس انارکی محمدی در خصوص یک فرصت طلایی برای نجات انار

  • 01 مرداد 1395 - 15:41
سخنی با مهندس انارکی محمدی در خصوص یک فرصت طلایی برای نجات انار

انار به دلیل موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی و قرار گرفتن در سه راه طلایی استراتژیک، شایسته توجه جدی در خصوص منطقه ویژه اقتصادی صنعتی است و بدون شک وضعیت جغرافیایی انار از شهرستان‌های سیرجان و رفسنجان به دلیل موقعیت خاص خود به مراتب دارای توجه بالاتری است.

دولت در هفته گذشته لایحه پیشنهاد ایجاد ۱۱ منطقه را به عنوان مناطق ویژه اقتصادی، صنعتی و دارویی به مجلس تقدیم کرده است که جا دارد قبل از بررسی در صحن علنی مجلس، با پیگیری مهندس احمد انارکی محمدی، نماینده انار و رفسنجان و اعمال اصلاحیه در این لایحه توسط کمیسیون اقتصادی، نام انار نیز به عنوان منطقه دوازدهم به لایحه اضافه گردد. نمایندگان این اختیار را دارند که در هنگام بررسی لایحه‌ها، اصلاحاتی در آن اعمال کنند.

وضعیت منابع آبی انار و به دنبال آن کشاورزی، آینده مناسبی ندارد و اگر امروز ضرورت تصویب منطقه ویژه اقتصادی انار درک نگردد، دیگر مشخص نیست چه زمانی چنین فرصتی پیش خواهد آمد.

اگر با تلاش نماینده محترم، برای انار نیز منطقه ویژه اقتصادی تصویب گردد، شهرستان انار در ابعاد اقتصادی، اشتغال، صنعتی و… چنان توسعه‌ای خواهد یافت که اگر در آینده، کشاورزی و پسته‌کاری در این منطقه به دلیل بحران آب و تلخ و شور شدن آب‌ها غیرممکن شد، منطقه ویژه اقتصادی، شهرستان انار را از نابودی نجات خواهد داد.

معاون اتاق بازرگانی استان کرمان نیز بهمن ۱۳۹۲ در همایش سرمایه‌گذاری شهرستان انار اعلام کرد که ظرفیت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در انار وجود دارد که باید پیگیری شود.

مردم انار این انتظار را از مهندس انارکی محمدی دارند که با تلاش خود این موضوع را به سرانجام برسانند تا انشاالله شهرستان انار در عرصه اقتصادی و صنعتی شاهد شکوفایی بسیار بزرگ و چشمگیری باشد. همین یک اقدام از سوی مهندس انارکی محمدی به اندازه ده‌ها کار دیگر ارزش دارد و می‌تواند آینده انار را تضمیمن کند.

این فرصت طلایی را نباید از دست داد.

 

 

ثبت دیدگاه