• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

خودداری برخی قصابی‌ها از عرضه گوشت قرمز در انار

  • 03 مرداد 1395 - 15:08
خودداری برخی قصابی‌ها از عرضه گوشت قرمز در انار

شماری از قصابی‌های انار در واکنش به نرخ‌های جدید گوشت قرمز، روز یکشنبه سوم مرداد مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

همچنین بازرسانی که به انار مراجعه کرده بودند، متوجه شدند که امروز کشتاری نیز صورت نگرفته و برخی قصابی‌ها هم اقدام به تعطیلی محل کار خود کرده‌اند.

در واکنش به اقدمات برخی قصابی‌ها، کمپین تازه‌ای در شبکه‌های اجتماعی در حمایت از تصویب نرخ جدید گوشت قرمز در انار راه‌اندازی شده است.

هفته گذشته کمیسیون نظارت شهرستان انار، قیمت‌های جدید گوشت قرمز را تصویب و اعلام کرد اما برخی از قصابی‌های انار از عرضه گوشت با قیمت مصوب خودداری می‌کنند و همچنان بر گرانفروشی اصرار دارند.

در اطلاعیه این کمپین آمده: «در پی تصویب نرخ فرآورده‌های دامی (گوشت قرمز) توسط فرمانداری، مشاهدات میدانی در سطح شهر حاکی از آن است که قصابی‌ها قیمت‌های جدید را برنتابیده و بر همان قیمت‌های قبلی اصرار می‌ورزند.»

این کمپین ضمن حمایت از فرمانداری گفته است: «اگر قیمت های اعلام شده کارشناسی و منصفانه می‌باشد، فرمانداری به هر نحو ممکن از گران‌فروشی و تضییع حق مردم جلوگیری کند. در این راستا پیشنهاد می‌گردد جایگاه موقت عرضه  گوشت به سرعت تدارک دیده شود و از کشتارگاه‌های  شهرهای اطراف گوشت گرم با قیمت مصوب بین مردم توزیع شود.»

این کمپین همچنین از فرمانداری خواسته تا بر قیمت خرید گوسفند زنده از دامدار هم نظارت جدی داشته باشد زیرا که  «دامداران هم از فروش ارزان گوسفندهای خود ناراضی هستند.»

ثبت دیدگاه