• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

جلوی بدبختی انار و جنایت علیه نسل آینده را بگیرید

  • 08 مرداد 1395 - 12:11
جلوی بدبختی انار و جنایت علیه نسل آینده را بگیرید

مطلب زیر دغدغه یکی از مخاطبان انارپرس در خصوص بحران آب‌های زیرزمینی، برداشت‌های بی‌رویه و جنایت و خیانت علیه نسل آینده است.

باسلام

بسیاری مالکان چا‌ه‌های کشاورزی در شهرستان انار افرادی هستند که در اصول دین خود معتقد و متدین و هر کدام چندین بار به حج مشرف شده‌اند و دست به تسبیح و سجاده و از حرام و منکرات ذکر شده در دین روی گردانند.

آیا تا حالا کسی به این افراد پا به سن گذاشته گفته است که مصرف بیش از اندازه آب، گناه بزرگی است؛ آبی که پیغمبر اسلام از ریختن ته لیوان آب خود به بیرون نهی کرده است؟

آیا به این حاجیان کسی گفته است مصرف بیش از پروانه صادر شده برای موتور خانه‌ها حکم دزدی از منافع عمومی را دارد؟

آیا تا به حال آقایان به این فکر کرده‌اند استفاده بی‌رویه از آب‌های زیر زمینی و حفر چاهای متعدد که آیندگان را به نابودی می‌کشد نوعی خیانت و جنایت است؟

آیا آنان که در گذشته بی‌حساب و کتاب برای این مالکان پروانه چاه صادر کرده‌اند به این اندیشده‌اند که چه خیانتی در حق این مردم و این خاک کرده‌اند؟

IMG23333110

دزدی و دست‌درازی به منافع عمومی و بیت‌المال فقط اختلاس و دزدی و زمین خواری نیست بلکه اجازه دادن به یک عده برای حفر چاه‌های متعدد آب و مصرف بیش از اندازه از آب و فروش و به دست آوردن ثروت برای عده خاص و خالی کردن سفره آب‌های زیرزمینی و نابودی آیندگان هم یک نوع دست درازی به بیت المال است.

روزی را تصور کنید که انار دیگر از همین هم ناآشنا تر خواهد شد و اکثر ساکنین آن کوچ کرده‌اند، بیکاری بیداد خواهد کرد، بیابان و زمین‌های پر از درختهای خشک و سنگ هر روز از جلو چشمانمان رد می‌شود و آه از ته دل کشیدن و افسوس خوردن، زیاد شدن جرم و جنایات، آواره شدن جوانان برای کار از این شهر به آن شهر و…. گسترش خواهد یافت و دیگر کمتر ماشین عبوری در این شهر توقف برای استراحت و گشت و گذار توقف خواهد کرد و آن زمان است که نسل آینده انار با بدی و تنفر از مسببان این بدبختی یاد خواهند کرد؛ تا دیر نشده است جلوی این بدبختی و تنفر را بگیرید، اگر به حساب و کتاب آخرت و حق حیات آیندگان اعتقاد دارید.

ثبت دیدگاه