• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

مرگ دو بزغاله وحشی در هرمزگان به دلیل تشنگی

  • 17 مرداد 1395 - 14:12
مرگ دو بزغاله وحشی در هرمزگان به دلیل تشنگی

روزی نیست که گونه‌های جانوری در جست‌وجوی آب جان‌شان را از دست ندهند، آن‌طور که دیدبان حیات‌وحش ایران گزارش داده چند روز قبل محیط‌بانان هرمزگانی شاهد مرگ دو بزغاله وحشی به‌دلیل تشنگی بوده‌اند.

۷۶۷۶۷۶۷

محیط‌بانان هشدار داده‌اند که حیات بازماندگان حیات‌وحش ارتفاعات جنوبی کهورستان در بندر خمیر استان هرمزگان نیز در خطر است، زیرا که چشمه‌های این منطقه یا خشکیده‌اند یا آنقدر کم‌آب شده‌اند که به باتلاقی مرگبار برای گونه‌های جانوری بدل شده‌اند.

به همین خاطر گونه‌های جانوری که در جست‌وجوی آب، خود را به چشمه‌های نیمه‌جان می‌رسانند، ناچار وارد گل و لای می‌شوند، اما بیرون آمدن از آن برای گونه‌های ضعیفی مانند بزغاله‌ها و انواع پرندگان مانند تیهو تقریبا محال است.

لیلا اوتادی، بازیگر سینما در این خصوص در اینستاگرامش نوشت:

دو بزغاله وحشی در ارتفاعات بندر خمیر بر اثر تشنگی ناشی از خشک شدن یک چشمه جان خود را از دست دادند. گله‌ها و سایر جانوران این منطقه به شدت تشنه هستند و در آستانه مرگ قرار دارند.

دوستان آب نداریم، عزیزان آب نداریم، باور کنید آب نداریم….

من به شخصه کارم شده اینکه یکسره مثل مامور بالای سر شیر آب بایستم و به همه دوستانم و اطرافیان تذکر بدم، مراعات کنید. به گفته محققان و اساتید دانشگاه احتمالا از پنج سال دیگر بین استان‌ها نزاع آب بالا خواهد گرفت، لطفا یک بار هم که شده پیشگیری کنیم.

ثبت دیدگاه