• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

پاسخ میرحسین موسوی به علی مطهری درباره رفتارش بعد از آزادی:‌ از وحدت ملی حمایت می‌کنم

  • 27 مرداد 1395 - 17:28
پاسخ میرحسین موسوی به علی مطهری درباره رفتارش بعد از آزادی:‌ از وحدت ملی حمایت می‌کنم

علی مطهری، نایب رئیس مجلس می‌گوید به میرحسین موسوی پیغام داده که بعد از آزادی از حصر چه خواهد کرد و او گفته که از وحدت ملی حمایت می‌کند.

مطهری به خبرگزاری ایلنا گفت: حدود دو سال پیش از طریق دختر آقای موسوی پیغامی ارسال کردیم که در صورت آزادی، در ادامه چه برنامه‌ای خواهند داشت که ایشان پاسخ بسیار خوبی دادند.

نایب رئیس مجلس با بیان این‌که باتوجه به گذشت زمان نسبتاً طولانی دو ساله از ارسال این پیغام برای محصوران، پاسخ دقیق آن‌ها را به خاطر ندارد، گفت: فحوای کلام محصوران این بود که به انقلاب علاقمند هستند و به آن پیغام، پاسخ مثبت و خوبی داده بودند که حاکی از حمایت ایشان از وحدت ملی و خیرخواهی برای انقلاب اسلامی بود و در آن، هیچ نشانه‌ای از اعتراض یا تفرقه وجود نداشت.

نمی‌توان همه تقصیرها را به گردن محصوران انداخت

مطهری با اشاره به اظهارنظر محمدرضا باهنر، نماینده سابق مجلس در خصوص این‌که درصورت برگزاری دادگاه، حکم محصوران اعدام خواهد بود، گفت: این‌که گفته‌اند، حکم محصوران اعدام است، حرف درستی نیست؛ چراکه محارب یعنی کسی که به‌صورت مسلحانه با نظام اسلامی مقابله کرده باشد، درحالی که این افراد چنین کاری نکرده‌اند و اگر هم اتفاق‌هایی افتاد که منجر به کشته‌شدن تعدادی از افراد شد، بخشی از آن ناشی از مدیریت نامناسب بحران توسط نهادهای مسوول بود.

نایب رییس مجلس دهم خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم بگوییم همه تقصیرها به گردن محصوران است. همه طرف‌ها باید در این خصوص پاسخگو باشند. به هر حال، مهم این است که حرف‌های آن‌ها را بشنویم و این‌که یک طرف قضیه در حصر باشند و اجازه دفاع نداشته باشند و از این‌سو، مرتباً اتهام‌هایی به آن‌ها وارد کنیم، اقدام منصفانه و جوانمردانه‌ای نیست.

محصوران درصورت خروج از حصر به اتحاد و آشتی ملی کمک می‌کنند

نماینده مردم تهران در مجلس دهم یادآور شد: حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ مرهون فضای احساسی آن دوران بود و به فرض محال که این افراد چنین قصدی داشته باشند، قطعاً این بازگشت به آن دوران محقق نمی‌شود؛ ضمن آن‌که محصوران هرگز چنین قصدی ندارند و بارها گفته‌اند که از دولت حمایت می‌کنند و درصورتی که از حصر خارج شوند، به اتحاد و آشتی ملی کمک خواهند کرد.

 

ثبت دیدگاه