• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان انار: بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو را جدی بگیرید

  • 31 مرداد 1395 - 23:04
مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان انار: بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو را جدی بگیرید

جعفر کافی مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ( CCHF )، یک بیماری ویروسی است که بین انسان و دام مشترک است و انتقال آن از طریق نیش کنه، خون و ترشحات خونی بیماران و دام آلوده انجام می‌گیرد که  در صورت عدم یا تأخیر در درمان موجب مرگ بیمار می‌شود.

وی افزود: جهت مقابله با این بیماری باید سمپاشی دوره ای در محل نگهداری دام، دامداری ها، کشتار گاه های دام و … جهت از بین بردن کنه ها، رعایت بهداشت در تماس با بیماران و استفاده از لوازم حفاظت شخصی در هنگام ذبح دام صورت گیرد. خوشبختانه خطر انتقال از طریق مصرف گوشتی که به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه نگهداری شود و محصولات دامی وجود ندارد اما خطر انتقال در هنگام بریدن گوشت تازه وجود دارد.

جعفر کافی گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری باید از کشتار سنتی و خارج از محیط کشتارگاه دام جلوگیری کرد و پرسنل کشتارگاه هم باید از وسایل حفاظت شخصی مانند لباس کار مناسب، چکمه، دستکش، عینک و … استفاده کنند.

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان انار در پایان گفت: کشتارگاه دام نقش بسزایی در سلامت و بهداشت جامعه دارد و خواستار همکاری و توجه مسئولین شهرستان علی الخصوص شبکه بهداشت و درمان و شهرداری با شبکه دامپزشکی این شهرستان جهت نظارت هر چه بیشتر و بهتر شدن وضعیت و ساماندهی کشتارگاه دام هستیم.

ثبت دیدگاه