• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی انار

  • 05 شهریور 1395 - 17:45
پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی انار

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان انار پیشنهاد داده تا در نیمه دوم آذرماه، هفته فرهنگی انار برگزار شود.

حسین صیادی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انار در این خصوص گفت که برای ۱۸ آذر ماه که روز شهرستان انار نامگذاری شده، برنامه‌های مختلفی پیشنهاد داده‌ایم اما هنوز به مرحله تصویب نرسیده است.

وی افزود: در نظر داریم طی یک هفته با عنوان «هفته فرهنگی انار» برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری برگزار کنیم.

صیادی از «برگزاری یادواره شهدا در روز شهادت امام حسن عسکری، نشست نخبگان اناری، نشست علمی در زمینه‌های فرهنگی اقتصادی سیاسی در روز ۱۶ آذر، برگزاری دومین جشنواره شعر با گویش محلی، برگزاری جشنواره تیاتر و برپایی نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری» به عنوان برنامه‌های هفته فرهنگی هنری انار نام برد که پیشنهاد داده شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انار در خصوص تصویب این برنامه‌ها گفت: پس از هفته دولت و با تکمیل پیشنهادات، جمع‌بندی نهایی را انجام داده و برنامه‌ها را به مرحله تصویب می‌رسانیم.

روز ۱۸ آذر ۱۳۵۷ سه جوان اناری از سوی ماموران حکومت پهلوی در ابتدای جاده انار-نوق به شهادت رسیدند. از دو سال قبل این روز به عنوان «روز شهرستان انار» نامگذاری شده است.

 

بهاره علیرضایی، عضو تحریریه انارپرس

****************************************

برگی از تاریخ: شهادت سه جوان اناری در محرم ۱۳۵۷

8moharam4444

روز ۱۸ آذر ۱۳۵۷ شمسی برابر با هشتم محرم ۱۳۹۹ هجری قمری، مردم انار برای راهپیمایی ضد پهلوی با یک اتوبوس و وسایل نقلیه شخصی عازم نوق بودند. اتوبوس و خودروها هنوز سه کیلومتر از انار دور نشده بودند که توسط سربازان رژیم پهلوی حرکت آن‌ متوقف می‌شوند.

مردم انار نیز با پیاده شدن از وسایل نقلیه، در همان مکان اقدام به برگزاری تظاهرات و حرکت به سوی سربازان می‌کنند که در این هنگام تظاهرات‌کنندگان از سوی سربازان و افسران به رگبار بسته می‌شوند.

به دلیل این تیراندازی، سه نفر از جوانان منطقه انار به نام‌های محمود انارکی محمدی، حسن قدیری و علی ندافیان به شهادت می‌رسند و بیش از ۴۰ نفر نیز زخمی می‌شوند.

پس از این اتفاق دکتر حسین تجدد، نماینده شهرستان رفسنجان در دوره ۲۴ مجلس شورای ملی طی سخنانی در صحن علنی مجلس به اقدام ژاندرمری انار در به شهادت رساندن سه نفر از جوانان اناری اعتراض کرد و خواستار پیگیری این موضوع شد.

 

 

ثبت دیدگاه