• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

مُردن به وقت شهریور؛ دو سانحه رانندگی در جاده انار-شهربابک و انار-رفسنجان

  • 18 شهریور 1395 - 7:57
مُردن به وقت شهریور؛ دو سانحه رانندگی در جاده انار-شهربابک و انار-رفسنجان

بر اثر برخورد یک دستگاه وانت مزدا با یک دستگاه موتورسیکلت در جاده انار-رفسنجان (دو راهی شریف‌آباد)، راکب موتورسیکلت در دم جان سپرد.

۱۱۵-rums-ac-ir__2_20228 ۱۱۵-rums-ac

همچنین در سانحه‌‌ای دیگر در جاده شهربابک- انار یک دستگاه پژو پارس واژگون شد که بر اثر آن یک نفر مصدوم گردید.

حادثه اول ساعت ۱۹:۲۵ و حادثه دوم ساعت ۲۳:۱۵ شامگاه چهارشنبه ۱۷ شهریور رخ داده است.

روز چهارشنبه دو سانحه دیگر نیز در جاده‌های انار و رفسنجان رخ داده بود. در یکی از سوانح، یک دستگاه سمند در نزدیکی شرکت نفت رفسنجان واژگون شد و در سانحه‌ای دیگر نیز یک پراید نیز در جاده رفسنجان – انار واژگون شد.

در این دو سانحه رانندگی چهار نفر (سه نفر در سمند و یک نفر در پراید) مصدوم شدند.

همچنین در روزهای گذشته سه سانحه رانندگی دیگر نیز در این جاده (بیاض و جاده انار-بیاض) رخ داد که مجموعا ۱۸ نفر مصدوم شدند.

به گفته پلیس راه استان کرمان، جاده انار-رفسنجان «حادثه‌خیزترین» جاده استان به شمار می‌رود.

مُردن به وقت شهریور

آمار پزشکی قانونی و پلیس راهور نشان می‌دهد آمار مرگ و میر حوادث رانندگی در ماه شهریور هر سال افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند، به طوری که در ۱۱ سال گذشته، یعنی از سال ۸۴ تا کنون، شهریور مرگبارترین ماه در جاده‌های کشور بوده و طی این ۱۱ سال ۲۵ هزار و ۸۴۶ نفر تنها در ماه شهریور به علت تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

۵۷۳۴۷۲۸۸

سرهنگ محمد حسین حمیدی، فرمانده پلیس راه کشور، بیشترین علل وقوع حوادث رانندگی در شهریور ماه ۹۴ را عدم توجه به جلو با ۳۳.۵ درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۰.۱ درصد، انحراف به چپ با ۱۶.۸ درصد، عدم رعایت حق تقدم عبور با ۱۴.۹ درصد و خستگی و خواب‌آلودگی رانندگی با ۵.۵ درصد اعلام کرد.

وی افزود:‌ عامل دیگری که در تصادفات دخیل است، نزدیکی به شهرهاست، آمارهای ما نشان می‌دهد که ۶۶ درصد تصادفات در شهریور ماه سال گذشته در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است، این یعنی راننده با تصور اینکه به مقصد نزدیک شده یا وارد شهر شده است توجه کافی به مسیر خود نداشته یا نسبت به عواملی چون خستگی و خواب آلودگی بی اعتنا باشد. همچنین چون در نزدیکی شهرها رفت و آمد بیشتر می‌شود رانندگان با همان سرعتی که در جاده حرکت بودند وارد این محیط شده و همین امر نیز باعث بروز تصادف می‌شود.

ثبت دیدگاه