• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

مسعود پوررشیدی، شاعر اناری رتبه اول شعر کلاسیک در استان کرمان را به دست آورد

  • 20 شهریور 1395 - 0:05
مسعود پوررشیدی، شاعر اناری رتبه اول شعر کلاسیک در استان کرمان را به دست آورد

مسعود پور رشیدی یکی از شاعران جوان اناری است و ۲۴ سال سن دارد،وی توانسته است در بین ۶۰۰ اثر ارسالی به جشنواره شعر آزاد استان کرمان مقام اول را در زمینه شعر کلاسیک کسب کند.

photo_2016-09-09_23-57-59 photo_2016-09-09_23-57-54

انارپرس به این بهانه با وی مصاحبه کوتاهی انجام داده است:

آقای پور رشیدی به نظر خودتان شعر شما چه ویژگی خاصی داشته که توانسته است مقام اول را کسب کند؟
شعر بنده در بخش کلاسیک جوانان است و اشعار در این بخش همیشه پرتراکم و خلاق بوده است و می‌توان گفت که همیشه رقابت اصلی در این بخش از جشنواره است. هرچه خلاقیت و به روز بودن زبان شعر بیشتر باشد توجه داوران را بیشتر جلب می کند. در واقع می‌توان گفت شاعر هر چه بیشتر بتواند زبان روز را در اختیار مخاطب قرار دهد موفق‌تر است.

چند سال است که شعر می‌سرایید؟
چهار سال است که به طور جدی شعر می‌سرایم.

بیشتر در چه زمینه‌ای شعر می‌سرایید؟
تخصص اصلی بنده در ترانه‌سرایی است و تجربه‌ها و موفقیت هایی نیز در این زمینه کسب کرده‌ام و خوشبختانه یک سری اتفاقات و موفقیت‌های خوب نیز در زمینه ترانه‌سرایی در راه است که چون این کارها هنوز آماده نیست نمی‌توانم صریحا توضیح دهم. اما بنده با غزل شروع کرده‌ام ودر حال حاضر  بیشتر غزل می‌سرایم.

photo_2016-09-09_23-57-47

و در آخر اگر صحبتی دارید بفرمایید.
باید بگویم اوضاع شاعران انار خوب نیست؛ به طوری که من به یاد نمی‌آورم که تا به حال در این زمینه مقام استانی کسب کرده باشیم و اینکه شهرستان‌هایی مثل شهربابک و رفسنجان و بافت حرف اول را در جشنواره‌های استانی می‌زنند و می‌شود گفت که یک سر و گردن از شعر انار بالاترند و این مساله به این دلیل است که هیج حمایتی از ما شاعران نمی‌شود. حتی یک اتاق در اختیار شاعران قرار نمی‌گیرد تا شاعران بتوانند حداقل هفته‌ای یک بار دور هم جمع شوند و تبادل تجربه کنند. مساله مهم تر این است که هیج کتاب معاصری در اختیار ما قرار نمی‌گیرد  و هیج اطلاع به روزی به جمع شاعران وارد نمی‌شود، تا جایی که  شاعران می‌بایست جهت تهیه کتاب به شهر های اطراف بروند، می‌توان به جرات گفت در انار استعدادهای بسیار خوبی در زمینه شعر وجود دارد که شاید در شهرهای اطراف نباشد و  می‌شود گفت موفقیت شاعران شهرهای دیگر بیشتر به دلیل پیگیری‌ها و حمایت‌های نهادهای مربوطه مانند اداره فرهنگ و ارشاد آن‌هاست.

بهاره علیرضایی، عضو تحریریه انارپرس

ثبت دیدگاه