• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

انتقاد مردم از عدم وجود نانوایی در گلشن

  • 21 شهریور 1395 - 16:38
انتقاد مردم از عدم وجود نانوایی در گلشن

برخی از ساکنان گلشن از عدم وجود نانوایی در این روستا که نان را به قیمت مناسب عرضه کند، گلایه دارند.

یکی از اهالی گلشن در این خصوص گفت: «فقط یک نانوایی نان کرنو در گلشن که کیفیت ندارد و برخی روزها هم که تعطیل است، مغازه‌ها هم که نان محلی می‌آورند دانه‌ای ٣۵٠٠تومان عرضه می‌کنند. یک خانواده عیالوار که درآمد کارگری دارد اگر خواسته باشد فقط نان خالی هم سر سفره خانواده‌اش بگذارد روزانه چقدر باید هزینه کند.»

وی افزود: «با نزدیک شدن فصل پسته و ازدیاد افغان‌ها و بلوچ‌ها یک نانوایی که کفاف جمعیت را نمی‌دهد. به هر ارگانی هم که اعتراض کردیم می‌گویند این همه پول‌دار در گلشن هست یک نانوایی تاسیس کنند، مگه قشر کارگر گناه کرده که نان بی کیفیت یا خیلی گران تهیه کند. چرا یک نانوایی با کیفیت عالی در گلشن نیست؟»

علیرضا کهنسال، عضو شورای گلشن در این خصوص به انارپرس گفت: شورای آرد و نان انار می‌بایست سهمیه جدید برای راه‌اندازی نانوایی در گلشن اختصاص دهد.

کهنسال افزود: سال گذشته و حدود یک ماه پس از فصل برداشت محصول، یکی از نانوایی های گلشن که مدیریت آن به دست آقای جدیدی بود به دلیل نداشتن شاطر تعطیل شد،به همین دلیل سهمیه آرد نانوایی ایشان بین نانوایی آقای یعقوبی در گلشن و نانوایی آقای زینلیان واقع در شهرک رزمندگان تقسیم شد.

وی ادامه داد: چندی بعد نانوایی آقای جدیدی مجددا راه‌اندازی شد اما به دلیل نداشتن سهمیه آرد ناچار بود از آرد آزاد جهت پخت نان استفاده کنند و نان با کیفیتی نیز پخت می‌کردند اما به دلیل استفاده از آرد آزاد قیمت نان آن‌ها کمی بالا بود و فروش خوبی نداشتند و همین موضوع سبب شد مجددا نانوایی را تعطیل کنند.

کهنسال افزود: متاسفانه از زمانی که نانوایی آقای جدیدی تعطیل شده مردم با مشکل مواجه شده‌اند و تنها راه حل این مشکل این است که به نانوایی آقای جدیدی آرد سهمیه‌ای اختصاص داده شود تا نانوایی بازگشایی شود.

وی همچنین اظهار داشت: شورای گلشن در این خصوص به شورای آرد و نان انار نامه ارسال کرده اما شورای آرد و نان گفته است که در حال حاضر در زمینه توزیع آرد با مشکل مواجه هستیم و اختصاص سهمیه جدید برایمان مقدور نیست  تا جایی که شاید بخواهیم سهمیه فعلی آرد بعضی نانوایی‌ها را هم کاهش دهیم.

بهاره علیرضایی، عضو تحریریه انارپرس

ثبت دیدگاه