• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

کاهش هشت هزار تن تولید پسته در انار

  • 27 شهریور 1395 - 15:48
کاهش هشت هزار تن تولید پسته در انار

پیش‌بینی شده که در شهریور و مهر سال جاری ۱۲ هزار تن پسته از باغات شهرستان انار برداشت شود. این رقم در مقایسه با سال‌های گذشته حدود هشت هزار تن کاهش یافته است.

عباس مهران مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار گفت: از مجموع ۲۴ هزار هکتار باغ مثمر پسته، امسال بر اثر نوسانات دما در فروردین، تیر و مرداد ماه به‌طور میانگین ۴۵ درصد محصول پسته این شهرستان خسارت دیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال از هر هکتار ۶۰۰ کیلوگرم و در مجموع بیش از ۱۲ هزار تن پسته برداشت شود و در طول برداشت حدود ۷ هزار نفر کارگر فصلی به‌مدت یک ماه مشغول به‌کار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان انار ۳۹ ترمینال مکانیزه و ۲۲۰ ترمینال نیمه‌مکانیزه و ۵۴۸ ضبط پسته سنتی در کار برداشت و ضبط محصول فعالیت دارند.

مهران از باغداران خواست در هنگام برداشت و ضبط پسته مسائل بهداشتی و امنیتی را کاملا رعایت کنند.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های آبی روش‌های نوین آبیاری مکانیزه قطره‌ای و زیرسطحی چند سالی است در سطح یک‌هزار و ۴۰۰ هکتار از باغ‌ها اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار گفت: ضمن صرفه‌جویی ۳۵ درصدی آب و ۲۵ درصدی عملکرد برداشت محصول بیشتر در این روش‌ها، امید است کشاورزان از تسهیلات بلاعوض دولت استفاده کنند.

 

ثبت دیدگاه