• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

تلاش برای حل مشکل اراضی دولتی تراب‌آباد/ تفاوتی بین شیوه بودجه واریزی بین احمدآباد و تراب‌آباد وجود ندارد

  • 06 مهر 1395 - 0:16
تلاش برای حل مشکل اراضی دولتی تراب‌آباد/ تفاوتی بین شیوه بودجه واریزی بین احمدآباد و تراب‌آباد وجود ندارد

محسن هاوشکی، بخشدار بخش مرکزی انار می‌گوید مشکل اراضی تراب‌آباد که دولتی هستند، پیچیده است و باید با تلاش مقامات استان بر طرف شود. وی همچنین تاکید می‌کند که هیچ تفاوتی در شیوه واریز بودجه برای روستاهای احمد‌آباد و تراب‌آباد وجود ندارد.

هاوشکی در مصاحبه‌ای کوتاه با انارپرس به پرسش‌هایی در خصوص این دو روستا پاسخ گفت.

آقای هاوشکی آیا صحت دارد که اغلب بودجه‌ها به جای اینکه عادلانه توزیع شود در احمدآباد خرج می‌شود و ترآب‌آباد بی‌نصیب می ماند؟
خیر، در این خصوص بحث جمعیت مطرح است و روستاها بر اساس جمعیتی که دارند و کاری که دهیارها انجام می‌دهند به آن ها اعتباراتی داده می‌شود که این اعتبارات نیز در دست استان است و از جانب استان کرمان به حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود و این موضوع در حوزه اختیارات بخشداری  نیست.

همچنین دولت نیز سالانه به تعداد هر نفر در روستا، مبلغی را به حساب دهیاری روستاها واریز می‌کند و جدا از همه این اعتبارات، بعضی از دهیارها فعال‌تر هستند و می‌توانند در آمد بیشتری برای دهیاری خود کسب کنند که این درآمد از طریق واریز پول توسط مردم و کمک‌های مردم آن روستا به دهیاری‌هایشان انجام می‌شود و قطعا واریزی و کمکی که مردم احمدآباد برای دهیاری‌شان دارند نسبت به تراب آباد بیشتر است.

 نکته مهم این است که تمامی این اعتبارات و تمامی کمک‌های مردمی، همه در خود آن روستا هزینه می‌شود و بخشداری اجازه چنین کاری را ندارد که پولی از دهیاری تراب‌آباد به دهیاری احمدآباد  و یا بالعکس جابه جا کند.

طرح هادی تراب آباد در حال اجراست یا خیر و الان در چه مرحله‌ای است؟
طرح هادی تراب‌آباد یک طرح ۱۰ ساله است وهر ۱۰ سال یک بار می‌بایست انجام شود و در حال حاضر طبق روال قانونی‌اش در حال انجام است و تا پایان این طرح ۱۰ ساله هیچ دخل و تصرفی در آن انجام نخواهد شد اما پس از ۱۰ سال با توجه به جمعیت آن روستا نیاز سنجی شده و اگر نیاز باشد گسترش این طرح انجام می‌شود.

چرا اراضی تراب آباد که متعلق به مردم بوده جزو اراضی دولتی محسوب شده و چرا آگهی این اراضی چند سال قبل در یکی از روزنامه‌های کرمان چاپ شده است؟
این اراضی چندین سال است که به اسم اراضی تراب‌آباد نام برده می‌شود ولی این اراضی از ابتدا جزو اراضی دولتی بوده است.  اخیرا در جلسه‌ای که با حضور معاون فرماندار شهرستان، اداره منابع طبیعی، شورا و دهیاری تراب‌آباد برگزار شد این موضوع مطرح گردید تا تصمیماتی در خصوص  حل مشکلات این اراضی گرفته شود اما متاسفانه مشخص شد مشکل این اراضی پیچیده‌تر از این‌هاست و از دست بخشداری خارج است. به نظر من می‌بایست در این خصوص هم‌اندیشی صورت گیرد زیرا این برنامه صرف شهرستان نیست و باید از طریق مدیران کل استان کرمان پیگیری شود و مکاتباتی با وزارتخانه‌های مربوطه صورت گیرد تا این مشکل حل شود.

 

بهاره علیرضایی، عضو تحریریه انارپرس

ثبت دیدگاه