• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

معاون فرماندار انار: شرکت‌های ضبط پسته خانگی هیج‌گونه مجوزی ندارند

  • 07 مهر 1395 - 15:30
معاون فرماندار انار: شرکت‌های ضبط پسته خانگی هیج‌گونه مجوزی ندارند

حسین علیزاده، معاون فرماندار انار در خصوص عدم استاندارد بودن دستگاه‌های موجود در شرکت‌های ضبط پسته و  همچنین نبود نظارت بر آن‌ها گفت: متاسفانه این نوع شرکت‌های ضبط پسته مجوزی ندارند و غیر قانونی هستند.

وی در گفت‌وگو با انارپرس افزود: دولت و همچنین محیط زیست  به دنبال صنعتی شدن هستند و چنین مکان‌هایی را نمی‌پذیرند.

در ۱۰ روز اخیر دستگاه‌های مورد استفاده در این نوع شرکت‌ها منجر به برق گرفتگی شده است. در حادثه اول که ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ رخ داد، فردی به «صدیقه رشیدی» ۴۰ ساله به هنگام کار با این دستگاه‌ها در نصرت‌آباد انار دچار برق گرفتگی شد و مدتی است که در رفسنجان بستری است و در کما به سر می‌برد.

در حادثه دوم نیز که ششم مهر رخ داد، فردی به نام «معصومه ملکی» ۳۸ ساله هنگام کار در یک شرکت ضبط پسته دچار برق‌گرفتگی شد و جانش را از دست داد.

معاون فرماندار انار اظهار داشت: اگر این مکان‌ها صنعتی و مکانیزه شوند قطعا زیر نظر اداره صنعت معدن و تجارت قرار می‌گیرند و جهاد کشاورزی نیز مجوز برای شان صادر می‌کند و هنگام بهره‌برداری نیز اداره استاندارد بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و این شرکت‌ها قانونی می‌شوند.

وی تصریح کرد: متاسفاته در حال حاضر چون ضبط‌های پسته، خارج از قانون و به صورت خانگی فعالیت می‌کنند  و متولی مشخصی ندارند هیچ ارگان و نهادی مسوولیتی در این خصوص بر عهده نمی‌گیرد.

عباس مهران، رییس جهاد کشاورزی انار نیز در گفت‌و‌گویی با انار پرس به عدم مجوز داشتن این نوع شرکت‌های ضبط پسته اشاره کرده و گفت:این شرکت‌ها به صورت سنتی در حال فعالیت هستند و دستگاه‌ها توسط خود افراد خریداری و نصب آن‌ها به وسیله برق‌کار صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: فقط دستگاه‌های مکانیزه ترمینال‌ها پروانه بهره‌برداری می‌گیرند و دستگاه‌های خانگی که به صورت سنتی و در خانه‌ها این کار را انجام می‌دهند مشمول پروانه بهره‌برداری نمی‌شوند و استاندارد نیستند که متاسفانه بعضا شاهد اتفاقات ناگواری در این خصوص نیز بوده‌ایم.

بهاره علیرضایی، عضو تحریریه انارپرس

ثبت دیدگاه