• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

سه حادثه شغلی در انار طی ۱۸ ماه گذشته

  • 09 مهر 1395 - 17:54
سه حادثه شغلی در انار طی ۱۸ ماه گذشته

اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی انار می‌گوید که در ۱۸ ماه گذشته سه حادثه شغلی در این شهرستان ثبت شده است. هر چند به نظر می‌رسد که آمار واقعی بیش از این باشد اما جایی ثبت نشده‌اند.

میلاد یوسف‌پور، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی انار به انارپرس گفت که در شش ماهه اول سال جاری یک حادثه شغلی داشته‌ایم که مربوط به حوادث ساختمانی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته نیز دو حادثه شغلی داشته‌ایم که در یکی از حوادث شکستگی عضو داشته‌ایم و فرد دیگر بر اثر حادثه به جراحت دچار شد.

یوسف‌پور همچنین اظهار داشت: این آمار ها مربوط به حوادثی است که به ما اعلام شده و ما  بررسی کرده‌ایم و ممکن است حوادث دیگری هم اتفاق افتاده باشد ولی به ما اعلام نشده باشد.

وی ادامه داد: همچنین بیشترین حوادث شغلی مربوط به بخش ساختمانی است که نه تنها در شهرستان انار بلکه در تمام کشور نیز بیشترین حوادث در بخش ساختمانی است.

یوسف پور در خصوص  آمار کارگران شهرستان انار گفت که ۷۲۵۹ کارگر در شهرستان انار داریم.

وی ضمن اشاره به پایین بودن نرخ بیکاری در انار گفت: «نرخ بیکاری شهرستان‌ها هر پنج سال یک بار اعلام می‌شود که طبق آخرین آمار که در سال ۱۳۹۰ اعلام شده نرخ بیکاری شهرستان ۴/۴ و نرخ اشتغال شهرستان بیش از ۹۵ درصد بوده است.»

به نظر می‌آید آمار بیکاری در انار بیش از این باشد و آمار اشتغال نیز کمتر از عددی باشد که در سرشماری سال ۱۳۹۰ ثبت شده است. به همین دلیل، با شرکت در سرشماری اینترنتی ، واقعیات‌های شهرستان انار را ثبت کنیم.

بهاره علیرضایی

مطلب مرتبط:

درخواست انارپرس از مردم: اهالی شهرستان انار از شرکت در سرشماری اینترنتی غفلت نکنند

ثبت دیدگاه