• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

نمایند انار و رفسنجان: جهان در آینده با جنگ آب مواجه می‌شود

  • 10 مهر 1395 - 14:03
نمایند انار و رفسنجان: جهان در آینده با جنگ آب مواجه می‌شود

احمد انارکی محمدی نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان گفت: با توجه به وضعیت آب، جهان در آینده با جنگ آب مواجه است و منطقه ما به دلیل شرایط اقلیمی و دمایی و نزولات آسمانی وخصوصا پایین رفتن سطح آب های زیر زمینی بیشتر با این مشکل مواجه خواهد شد و مزیت اقتصادی ما که پسته است، روز به روز به سوی تنزل می‌رود.

انارکی محمدی در گفت‌وگو با انارپرس افزود: با توجه به وضعیت بحرانی آب نمی‌توانیم در خصوص وضعیت آینده کشاورزان خوش‌بین باشیم.

۱۱۹۴۵۳۴۸۲۴۶۱۸۳۳۶۶۹۷۶

وی گفت: یکی از راه‌حل‌ها ایجاد کشت‌های جایگزین و روش‌های جایگزین آبیاری است که این کار نیز ممکن است مشکلاتی ایجاد کند زیرا متاسفانه ما یکپارچگی اراضی نداریم و باید بتوانیم یکپارچگی  ایجاد کنیم تا بتوانیم عملیات داشت و برداشت را داشته باشیم.

انارکی محمدی ادامه داد: از سوی دیگر روش های جدید گلخانه ای یا تغییر الگوی کشت نیز مانند کشت زعفران،از کشت هایی هستند که به آب کمی نیاز دارند و در منطقه ما نیز جواب می دهد.

وی تصریح کرد: همچنین حدود ۴یا ۵ هکتار زمین کشاورزی در شهرستان انار داریم که چاه آب آن ها مجاز است ولی اراضی آن ها غیر مجاز است به همین دلیل بانک در چنین مواردی تسهیلات نمی‌دهد به همین دلیل به دنبال این هستیم تا بتوانیم برای اراضی غیر مجازی که چاه آن‌ها مجاز است تسهیلات بدهیم تا منابع آب هدر نرود.

بهاره علیرضایی

ثبت دیدگاه