• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

مراسم معارفه حجت‌الاسلام منتظری به عنوان امام جمعه انار ۲۳ مهر برگزار می‌شود

  • 19 مهر 1395 - 8:26
مراسم معارفه حجت‌الاسلام منتظری به عنوان امام جمعه انار ۲۳ مهر برگزار می‌شود

مراسم معارفه حجت‌الاسلام و المسلین شیخ حسن منتظری به عنوان امام جمعه جدید انار روز جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ برگزار می‌شود.

۵۶۵

بر اساس اعلام دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان، مراسم استقبال از امام جمعه جدید انار ساعت ۱۰:۳۰ روز جمعه ۲۳ مهر در ورودی شهر انار برگزار می‌شود. حضور در امامزاده محمدصالح (ع) و گلزار شهدا و مهدیه از دیگر برنامه‌های اعلام شده است.

مراسم معارفه نیز به هنگام برگزاری نماز جمعه و با سخنرانی سیدضیا طباطبایی فرماندار انار و حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قاسمی‌زاده رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان برگزار می‌شود.

حجت‌السلام و المسلمین شیخ حسن منتظری که اهل انار است، پیش از این نیز از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹ امام جمعه انار بود. حجت‌السلام منتظری از سال ۱۳۸۹ تاکنون به عنوان امام جمعه شهربابک مشغول به فعالیت بود.

اولین امام جمعه انار بعد از سال ۱۳۵۷ شمسی، حجت‌الاسلام مهدوی (سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰)، دومین امام جمعه حجت‌الاسلام مستقیمی (سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۶)، سومین امام جمعه حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی (سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۸۲)، چهارمین امام جمعه حجت‌الاسلام شیخ حسن منتظری (سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹) و پنجمین امام جمعه نیز حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی (سال ۱۳۸۹ تا شهریور ۱۳۹۵) بوده است.

بیشترین زمانی که یک روحانی در انار امام جمعه بوده، مربوط به دوره حجت‌الاسلام گلوردی است. وی به مدت ۱۳ سال امام جمعه انار بود. سایر ائمه جمعه به مدت یک تا هفت سال امام جمعه انار بوده‌اند.

امید است که در دوره حضور حجت‌الاسلام منتظری به عنوان امام جمعه، با افزایش همدلی و وحدت بین مسئولان، شاهد توسعه روزافزون شهرستان انار در همه ابعاد باشیم.

ثبت دیدگاه