• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

شیخ علی گنجی: ما انقلاب کردیم که دیکتاتوری را از بین ببریم اما تا صحبت می‌کنم بعضی می‌گویند ضد شهید و نظام صحبت کرده است

  • 19 مهر 1395 - 12:36
شیخ علی گنجی: ما انقلاب کردیم که دیکتاتوری را از بین ببریم اما تا صحبت می‌کنم بعضی می‌گویند ضد شهید و نظام صحبت کرده است

حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ علی گنجی‌‌پور، روحانی اناری در مراسم عزاداری محرم ویژه بانوان که در مهدیه امامزاده محمدصالح (ع) انار برگزار شد، گفت: ما انقلاب کردیم که دیکتاتوری را از بین ببریم اما تا صحبت می‌کنم بعضی می‌گویند ضد شهید و نظام صحبت کرده است.

شیخ علی گنجی‌‌پور در این مراسم که صبح روز دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ برگزار شد، افزود: بعضی‌ها اینقدر در انار و بالای منبر‌ها و پشت تریبون‌های انار، شهید شهید گفتند که گوش فلک را کر کردند و حالا آن‌ها خود را مدافع شهید و ما را مخالف شهید می‌خوانند؛ در صورتی که زمان جنگ بعضی دنبال ثروت‌اندوزی و حفر چاه و خارج کردن فرزندانشان از جبهه‌ها بودند ولی پدر من در جبهه جنگ با دشمن بود و خدا را شاهد می‌گیرم که برادران دوقلوی من در زمان جنگ، شیرخشک نداشتند، چون باید از خارج کشور وارد می‌شد اما ایران تحریم بود.

وی خاطرنشان کرد: به قول شهید چمران وقتی در شیپور جنگ دمیدند، مرد از نامرد تشخیص داده می‌شود. من می‌خواهم ببینم اگر داعش به کرمانشاه حمله کند، خیلی از آقایانی که در انار الان ادعا دارند برای جنگ با داعش به همراه من و برادرانم و سایر رزمندگان مخلص اناری به کرمانشاه می‌آیند یا با زن و فرزند راه شمال و جاده چالوس را در پیش می‌گیرند.

شیخ علی گنجی‌پور گفت: به قول دکتر شریعتی باید به گونه‌ای باشیم که زمانی که در دنیا هستیم، هست باشیم و زمانی که در دنیا نیستیم نیز هست باشیم که این امر به وسیله امور نیک محقق می‌شود.

وی افزود: بعضی‌ها مانند مردم شهر «سوروچ» ترکیه‌ هستند که ادعای مسلمان بودن دارند و پیشانی‌هایشان پینه بسته است اما هنگام قتل‌عام مردم کوبانی توسط داعش روی تپه‌های مشرف به کوبانی می‌ایستادند و تماشا می‌کردند. امروزه هم بعضی افراد مثل این‌ها نسبت به اطرافشان بی‌تفاوت‌ هستند در صورتی که امام علی (ع) فرموده است: «انسانی که بسیار هم عبادت می‌کند اما در کار مسلمانی اهتمام نمی‌کند مسلمان نیست».

این روحانی به عنوان نمونه نسبت به جریان قطع پاهای ۲۲۰ کیلویی یک دختر اناری و همچنین ماجرای عدم تحویل برادر جنازه شهید اهل لطف‌آباد انار در یکی از بیمارستان‌های یزد اشاره کرد که بعضی از ثروتمندان شهرستان انار حاضر نشدند ریالی در این مورد کمک کنند. البته با کمک بسیاری دیگر از خیرین این دو موضوع حل شد.

وی اظهار داشت: بعضی از حاجیان اناری بار‌ها و بار‌ها به مکه و کربلا و سوریه و مشهد رفته‌اند اما هیچ عمل خیری از آن‌ها سر نزده و حاضر نشده‌اند هیچ‌گاه به همنوعشان کمکی داشته باشند و گاهی اینقدر مرتبه انسانیت در بعضی‌ها پایین می‌آید که رنج همنوع خود را می‌بینند اما بی‌تفاوت از کنارشان می‌گذرند.

این روحانی تاکید کرد: بعضی از مسوولین قبلی انار در شهرهایی زندگی می‌کنند که فاصله‌شان با بهترین نقطه اورژانس بیمارستان سه دقیقه است اما ما مردم انار کمترین فاصله زمانی‌مان با متوسط‌ترین نقطه اورژانس در رفسنجان ۴۰ دقیقه است. من خطاب به آقایان و مسوولینی که اینجا نیستند و از انار رفته‌اند اما صدایم به گوششان خواهد رسید، می‌گویم که آیا بعد از ۳۷ سال شرم‌آور نیست که زنان و دختران برای انجام سونوگرافی روانهٔ شهرهای اطراف می‌شوند؟ آیا شما از این موضوع خجالت‌زده نمی‌شوید؟

وی افزود:  ۳۰ سال است گنبد و گلدسته و مسجد و حسینیه بارگاه ساختیم اما باید بگویم مردم انار مشکل زیارتگاه ندارند بلکه مشکل زنده ماندن و زندگی کردن دارند. مردم انار مشکل ممات ندارند مشکل حیات دارند. ما هیچ کمبود مکانی برای برگزاری مراسم نماز و عزاداری و ترحیم و روضه نداریم ما با زنده ماندمان مشکل داریم نه با مردن‌مان. آیا بعضی‌ها می‌خواهید این موضوع را درک کنید یا خیر؟

شیخ علی گنجی گفت: در تصادف‌هایی که در انار رخ می‌دهد آسیب دیدگان را به دلیل نبود امکانات در بیمارستان شهرمان به رفسنجان اعزام می‌کنند و همین مدت زمانی که طی می‌شود تا مصدومانمان به رفسنجان برسند بار‌ها باعث شده است جوانانمان را از دست بدهیم که اگر امکانات در بیمارستان انار وجود داشت و زمان از دست نمی‌رفت بسیاری از جوانانمان به این طریق فوت نمی‌شدند. آیا بعد از ۳۷ سال ما نباید یک بیمارستان مجهز داشته باشیم؟ آیا این حق ما نیست؟ می‌گویند دولت بودجه ندارد، پس از کجا یک فرد کارمند در تهران ماهیانه ۲۴۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند؟

وی افزود: این کمبود‌ها دردی است برای ما و مادرانی که به این گونه جوان‌هایشان را از دست داده‌اند و این دردها را فراموش نمی‌کنند؛ بعضی ثروتمندانی که در این خصوص بی‌تفاوت هستید و فقط حسین حسین می‌گویید، چگونه می‌خواهید در آخرت جواب خون این جوانان را بدهید؟

این روحانی ادامه داد: بیایید یک سال از صحن و مسجد و حسینیه‌سازی دست برداریم، باور کنید مساجدی داریم که خالی است، حسینیه‌هایی داریم که ۱۰ روز در سال باز است؛ بیایید دست به دست هم بدهیم و نگذاریم جوان‌هایمان به دلیل نبود امکانات از دست بروند.

وی همچنین عنوان کرد: شمر کربلا ۱۴۰۰سال است که مرده است بیایید شمرهای زمان خود را بیابیم  و بدانیم که امام حسین (ع) اگر امروزه به شهر ما می‌آمد فریاد می‌زد در زمانهٔ امروز هیچ کاری بهتر از دست‌گیری و فریادرسی مردم نیست.

وی افزود: ظرف ۳۰ سال فرصت‌ها را سوزاندیم و منابع آبی و مالی را به باد دادیم اگر در این ۳۰ سال، سالیانه ۱۰۰ میلیون تومان در یک صندوق ذخیره ریالی، سپرده کرده بودیم الان سه میلیارد تومان ذخیره داشتیم که ماهیانه ۳۷ میلیون تومان به آن سود بانکی تعلق می‌گرفت و دیگر نیازی نبود برای یک شیمی‌درمانی و یا یک یخچال و فریزر جهیزیه دختر یک یتیم و یا جشن عاطفه‌ها دست‌مان را به سوی این و آن دراز کنیم. من خبر دارم که در بعضی از خانواده‌های اناری، فقر و نداری، استخوان‌های پدر و مادر خانواده را خرد کرده است.

شیخ علی گنجی در ادامه مراسم خطاب به بانوان حاضر درجلسه گفت: زیارت عاشورا و عزاداری‌هایتان درست است در صورتی که بقیه اعمال و کار‌هایتان درست باشد و از صحبت‌کردن پشت سر زن و دختر مردم خودداری کنید.

وی ضمن تشکر و قدردانی از مردم در کمک به طرح عرفه و عید قربان گفت: علاوه بر دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، چهار دستگاه برای بخش اطفال و زایشگاه بیمارستان خریداری شده که مربوط به خانم دکتر گنجی متخصص محترم زنان و زایمان و خانم دکتر صالحی متخصص محترم اطفال می‌باشد و دستگاه‌های دیگری هم نیز سفارش داده شده که مربوط به زنان و زایمان ، اطفال و بخش دیالیز است و تمامی هزینه‌ها توسط مردم پرداخت شده است و مسلما نیکی آن به خود مردم کمک کننده باز می‌گردد.

شیخ علی گنجی در پایان تصریح کرد:‌ ای مسوولانی که کوتاهی می‌کنید شما مقصرید؛ بعضی حاجیان و ثروتمندانی که مانند مردم شهر «سوروچ» ترکیه بی‌تفاوت می‌گذرید شما مقصرید و اینقدر هم نگویید که دولت چه کرد و چه نکرد. بیایید خیرانی را که در شهرهایی مانند تهران و اصفهان هستند ببینید که چه کرده‌اند که ما هنوز به گرد ایشان نیز نرسیده‌ایم و فراموش نکنید که: «عبادت جز خدمت به خلق خدا نیست»

در پایان این مراسم که با حضور جمعی از بانوان و همچنین شماری از مسئولان برپا شد ، زیارت عاشورا و روضه خوانی برگزار شد.

این مراسم از سوی کمیسیون امور بانوان فرمانداری انار برگزار شد.

بهاره علیرضایی

photo_2016-10-10_12-24-30 photo_2016-10-10_12-24-38  photo_2016-10-10_12-24-52 photo_2016-10-10_12-24-56 photo_2016-10-10_12-25-00 photo_2016-10-10_12-25-04 photo_2016-10-10_12-25-08 photo_2016-10-10_12-25-17 photo_2016-10-10_12-25-21 photo_2016-10-10_12-25-32

ثبت دیدگاه