• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

انارکی محمدی: بخشی از ارگ ساسانی انار آواربرداری می‌شود

  • 25 مهر 1395 - 8:44
انارکی محمدی: بخشی از ارگ ساسانی انار آواربرداری می‌شود

احمد انارکی محمدی نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان گفت: «با توجه به ظرفیت‌های بالای شهرستان انار در خصوص جذب توریست و اینکه یکی از این ظرفیت‌ها ارگ ساسانی است، در تلاشیم بخشی از ارگ ساسانی از طریق همکاری مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان، آواربرداری شود.»

بخشی از بناهای داخلی ارگ انار حدود ۳۵ سال قبل تخریب شده و آوار آن روی بناهای طبقه همفک فروریخته که با آواربرداری، بناهای مدفون شده در زیر این آوارها، نمایان خواهد شد.

۲۶۱۱۵۶۲_۷۵۵

انارکی محمدی در گفت‌وگو با انارپرس افزود: یکی از بهترین در آمدهایی که امروزه می‌توانیم در کشور داشته باشیم صنعت گردشگری است و خوشبختانه استان کرمان این کار را به بهترین نحو انجام داده، به طوری که هتل‌های کرمان مملو از توریست است.

وی ادامه داد: در انار نیز یک راه برای برون‌رفت از اقتصاد تک محصولی، بحث جذب توریست است.

این نماینده مجلس گفت: انار موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب و همچنین ظرفیت‌های بالا و آثار باستانی چون ارگ ساسانی، خانه ابوالحسن خان، یخدان، تالاب، کویر و… را دارد که همه این‌ها در جذب توریست موثر است.

نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان اظهار داشت: تلاش می‌کنم تا بحث جذب توریست را  پیگیری نمایم.

وی پیشنهاد داد که در ورودی انار مراکزی ایجاد شود کرده تا بتواند راهنمای توریست‌ها بوده و ظرفیت‌های استان کرمان و شهرستان انار را به توریست‌ها معرفی کنند.

انارکی محمدی در خصوص مرمت و احیای سه اثر تاریخی ارگ ساسانی، خانه ابوالحسن خان و یخدان گفت: در خصوص ارگ ساسانی با مدیر کل میراث فرهنگی استان صحبتی داشته‌ایم  و همچنین از رییس اداره میراث فرهنگی انار نیز گزارشی از آخرین وضعیت آثار تاریخی شهرستان در خواست کرده‌ایم تا به صورت کارشناسی بخش هایی از ارگ آواربرداری شده و مابقی آوار برداری از طریق در آمدهایی که در آینده از طریق توریست‌ها کسب می‌شود، صورت گیرد.
در خصوص خانه ابولحسن خان نیز اقدامات خیلی خوبه صورت گرفته اما همچنان باید به سمت بازسازی و مرمت این اثر پیش برویم. یخدان تاریخی نیز یکی از مراکز بسیار خوب و مناسبی برای جذب توریست است.

 

بهاره علیرضایی

ثبت دیدگاه