• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

تلاش برای راه‌اندازی بازارچه خیریه جهت ارایه محصولات و صنایع دستی بانوان در شهرستان انار

  • 27 مهر 1395 - 18:22
تلاش برای راه‌اندازی بازارچه خیریه جهت ارایه محصولات و صنایع دستی بانوان در شهرستان انار

اقدس‌السادات موسوی، مسئول امور بانوان فرمانداری انار از تلاش برای راه‌اندازی بازارچه خیریه جهت ارایه محصولات و صنایع دستی بانوان در شهرستان انارخبر داد.

اقدس‌السادات موسوی روز سه‌شنبه ۲۷ مهر در نشستی که با حضور بانوان فعال و کارآفرین شهرستان انار در فرمانداری برگزار شد، گفت: بانوان غیر از نقش مادری و همسری در خانواده می‌توانند بهترین نقش را در رشد اقتصاد خانواده نیز ایفا کنند.

وی افزود: یکی از راهکار‌های خروج شهرستان از اقتصاد تک محصولی، اشتغال‌یابی بانوان اناری است. همچنین می‌توان گفت که بیکاری سبب فساد و اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی می‌شود پس می‌بایست با همکاری و همفکری یکدیگر و همچنین خیرین برای اشتغال بانوان تلاش کنیم.

موسوی بر «ارایه راهکار‌های موثر و کاربردی جهت افزایش نقش بانوان در رشد اقتصادی شهرستان» «شناسایی بانوان موفق و کار آفرین در حوزه‌های صنعتی و صنفی» «ایجاد نمایشگاه‌های نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار شهری و روستایی در راستای اقتصاد مقاومتی» «راه اندازی کارگاه ویژه بانوان شهرستان و ارایه تسهیلات به آن‌ها» به عنوان دستور کار جلسه تاکید کرده و افزود: امیدوارم با همکاری خانواده‌ها با کمیسیون امور بانوان فرمانداری انار بتوانیم در این چهار زمینه به موفقیت برسیم.

وی همچنین اظهار داشت: در نظر داریم انجمن‌های مشورتی خانواده، نخبگان و کار آفرینان و کارگاه‌های ویژه بانوان را ایجاد کنیم.

موسوی تصریح کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید نیز راهبرد‌های ویژه‌ای برای حوزه بانوان در نظر گرفته است که ما باید برای تقویت این راهبرد‌ها و حقوق برابر زن و مرد تلاش کنیم زیرا بیش از نیمی از جامعه را بانوان تشکیل داده‌اند اما کمتر از ۲۰درصد بانوان شاغل هستند.

حسین علیزاده، معاون برنامه‌ریزی فرمانداری نیز در این نشست گفت: می‌بایست در حوزهٔ بانوان با برنامه ریزی دقیق و در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کرد تا از بحث تک محصولی و همچنین مشکل کم آبی و رکود بازار پسته خارج شویم.

بانوان نیز در این مراسم پیشنهادات و مشکلات خود را در زمینه‌های مختلف بیان کردند.

یکی از بانوان حاضر در جلسه به عدم امکانات برای بانوان در زمینه‌های متفاوت اشاره کرده و گفت: می‌بایست بانوان توانمند را شناسایی کرده و از فکر همه استفاده کرد زیرا بانوانی هستند که شاید تحصیلات زیادی هم نداشته باشند ولی هنر و ایده‌های بسیار خوبی دارند.

یکی دیگر از بانوان اناری در این خصوص گفت: می‌بایست در حوزه بهداشت و روان خانواده فعالیت و تلاش کرده زیرا اگر بانوان روحیهٔ خوبی داشته باشند می‌توانند کار آفرینی کنند.

بانوان ورزشکار اناری نیز مشکلاتشان را مطرح و دلیل این مشکلات را نبود سرپرست مناسب دانستند و گفتند: ۹۰درصد مشکلات ورزش شهرستان با تغییر سرپرست رفع می‌شود و همچنین باید به ورزش بانوان اهتمام ویژه صورت گیرد زیرا مشکلاتی که در حال حاضر در ورزش بانوان وجود دارد سبب دلسرد شدن آن‌ها شده است.

بهاره علیرضایی

 

photo_2016-10-18_18-14-33 photo_2016-10-18_18-14-48 photo_2016-10-18_18-14-56

ثبت دیدگاه