• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

امام جمعه انار: علوم پزشکی رفسنجان با اکراه به بیمارستان انار رسیدگی می‌کند/ انارکی نماینده انار و رفسنجان: اگر قرار است این وضعیت بیمارستان انار باشد، بهتر است در آن بسته شود

  • 06 آبان 1395 - 14:36
امام جمعه انار: علوم پزشکی رفسنجان با اکراه به بیمارستان انار رسیدگی می‌کند/ انارکی نماینده انار و رفسنجان: اگر قرار است این وضعیت بیمارستان انار باشد، بهتر است در آن بسته شود

حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ حسن منتظری، امام جمعه انار و احمد انارکی محمدی، نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان در جلسه‌ای که در فرمانداری با حضور معاون استاندار کرمان برگزار شد، از کم‌کاری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نسبت به بیمارستان انار انتقاد کردند.

حجت‌الاسلام منتظری در این جلسه که روز پنجشنبه ششم آبان ۱۳۹۵ با حضور حمید ذکاءاسدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان، فرماندار انار، جمعی از مدیران بانک‌های استان و جمعی از مسئولان محلی در فرمانداری انار برگزار شد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان می‌بایست رسیدگی و توجه بیشتری به بیمارستان انار داشته باشد.

دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اکراه به بیمارستان انار رسیدگی می‌کند/ برخوردها با مردم خوب نیست

امام جمعه انار افزود: زمانی هم که با دانشگاه علوم پزشکی مطرح می‌کنیم که در فلان بخش را در بیمارستان احتیاج داریم با اکراه قبول می‌کنند و افرادی هم که از سوی دانشگاه علوم پزشکی به انار می‌آیند برخورد خوبی با مردم ندارند. ما چه تقصیری کرده‌ایم؟ باید چه بکنیم؟ این افراد باید با عشق و علاقه برای انجام وظیفه‌شان به بیمارستان انار بیایند.

انار در زمینه بیمارستان مشکل دارد

امام جمعه انار خطاب به معاون استاندار کرمان گفت: آقای ذکا اسدی ما واقعا در زمینه بیمارستان انار مشکل داریم. در بیمارستان انار سی تی اسکن نداریم؛ رادیولوژی نیست و سونوگرافی را تا حدودی در انار داریم.

وی افزود: خیرین هم تا حدی می‌توانند کمک کنند، دیگر تا چه حد می‌توانیم به پیش خیرین برویم و از آن‌ها کمک بخواهیم، در صورتی که ما در زمینه‌های دیگر مانند فرهنگی نیز مشکل داریم که باید برای رفع آن‌ها از کمک خیرین استفاده کنیم ولی تمام کمک‌ها در بیمارستان صرف می‌شود و حتی کفاف هم نمی‌دهد.

امام جمعه انار ادامه داد: همچنین مناطق زیادی تحت پوشش بیمارستان انار هستند حتی افراد از مناطقی مانند کشکوییه، نوق، جوزم و دهج که جزو رفسنجان و شهربابک هستند، برای برخی امور درمانی به انار می‌آیند.

وی افزود: نکته مهم این است که انار در مسیر جاده‌های ترانزیتی کشور قرار گرفته و به همین تصادفات زیادی نیز رخ می‌دهد که این نبود امکانات در بیمارستان انار مشکل ساز است.

به گفته سرهنگ یوسف نجفی، رئیس پلیس راه استان کرمان جاده انار-رفسنجان دومین جاده پرحادثه استان است.

صنایع ملی مس باید به بیمارستان انار کمک کند

حجت‌الاسلام منتظری تاکید کرد: آقای مراد علی‌زاده مدیر صنایع ملی مس ایران که معین سه شهرستان انار و رفسنجان و شهربابک هستند باید به بیمارستان انار و وضعیت آن رسیدگی کنند‌‌ همان‌گونه که به رفسنجان رسیدگی می‌کنند، همانگونه که به شهربابک کمک می‌کنند.

نماینده مجلس: اگر قرار است وضعیت بیمارستان انار اینگونه باشد بهتر است در آن بسته شود

احمد انارکی محمدی نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان نیز در این جلسه ضمن تایید سخنان حجت‌الاسلام منتظری گفت: من به دنبال صحبت‌های آقای منتظری در خصوص بیمارستان انار در خطبه‌های نماز جمعه، با دکتر اسماعیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان صحبت کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت بیمارستان انار شدم، زیرا اگر قرار است وضعیت بیمارستان  اینگونه باشد بهتر است در آن بسته شود.

رایزنی نماینده با وزیر بهداشت

انارکی محمدی افزود: در این خصوص با دکتر هاشمی وزیر بهداشت صحبت کردم و یادآور شدم که مهم جمعیت پایین شهرستان نیست مهم این است که شهرستان انار در مسیر جاده‌های ترانزیتی و شاهراه‌های اصلی کشور قرار گرفته  و تصادفاتی زیادی در آن رخ می‌دهد که ممکن است افراد مسافر نیز باشند اما ما متاسفانه در بیمارستان امکانات نداریم.

وی گفت: «وزیر بهداشت آقای هاشمی قول داده‌اند که سه متخصص که بیمارستان انار احتیاج دارد را در اختیارمان بگذارند.»

بیمارستان انار  هر چند از اسفند سال ۱۳۹۲ راه‌اندازی شده اما به جز چند بخش محدود، در اغلب زمینه‌ها مشکلات جدی دارد و عملا کارایی موثری ندارد. به دلیل عدم تامین نیروی انسانی لازم و متخصصان مقیم و همچنین نبود امکانات مهم مانند سی‌تی‌اسکن و بخش مراقبت‌های ویژه، اغلب بیماران اورژانسی یا مصدومان حوادث رانندگی به رفسنجان اعزام می‌شوند که این خود باعث از دست رفتن فرصت طلایی نجات بیمار می‌شود.

در این مراسم معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمان ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام سجاد علیه السلام و تقدیر و تشکر از فرماندار شهرستان انار و تبریک انتصاب مجدد حجت الاسلام منتظری به عنوان امام جمعه انار اظهار داشت: در خصوص کمبود امکانات بهداشتی و درمانی شهرستان انار، نماینده مجلس این مشکل را در دستور کار خود قرار دهند و با رایزنی با وزیر بهداشت و درمان از وزیر دعوت کنند که به این منطقه بیایند و از نزدیک مشکلات را ببیند تا انشاالله مشکل درمان این منطقه حل شود و در استان در این زمینه هر کمکی که بتوانیم انجام بدهیم، دریغ نخواهیم کرد.

photo_2016-10-27_14-32-27 photo_2016-10-27_14-32-02 photo_2016-10-27_14-32-12

 

بهاره علیرضایی

ثبت دیدگاه