• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

امام جمعه انار: دلیل نابسامانی پسته، تحریم‌ها و ضعف مدیریت مسئولان است

  • 07 آبان 1395 - 17:09
امام جمعه انار: دلیل نابسامانی پسته، تحریم‌ها و ضعف مدیریت مسئولان است

حجت‌‌الاسلام و المسلمین شیخ حسن منتظری امام جمعه انار با اشاره به قیمت نامناسب پسته درسال‌های اخیر گفت: بخشی از این نابسامانی مربوط به تحریم‌های ظالمانه آمریکا و بخشی هم مربوط به ضعف مدیریت مسؤولان است.

حجت‌‌الاسلام منتظری در خطبه‌های نماز جمعه هفتم آبان خاطرنشان کرد: اگر دولت بودجه‌ای را برای خرید پسته اختصاص داده، باید دقت و نظارت لازم صورت پذیرد.

امام جمعه انار همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جهاد کبیر گفت: وظیفه آحاد مسلمانان به ویژه ملت ایران است که بکوشند رشته‌های وابستگی را از بیگانگان قطع کرده و از اسراف و تبذیر بپرهیزند و جهاد علمی، جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی و جهاد سیاسی از مصادیق جهاد کبیر است.

امام جمعه شهرستان انار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمدحسین فهمیده او را الگوی دانش‌آموزان و همه بسیجیان دانست و افزود: رزیم صهیونیستی ازاینکه استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها و حتی متون درسی دانش‌آموزان با آموزه‌های شهادت طلبی همراه است، نگران و ناراحتند

منتظری روز ۱۳ آبان را روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار دانست و اظهار داشت: آمریکائی‌ها درمقابل ملت ایران از سال ۱۳۳۲ تا کنون پرونده سیاهی دارند و این پرونده سیاه از کودتای ننگین ۲۸ مرداد شروع شده و با شهادت دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: کشتار مردم در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و تحمیل کاپیتولاسیون و مصادره میلیاردها دلار از اموال ایران و حمایت از جنایات صدام در هشت سال دفاع مقدس و سرنگونی هواپیمای مسافربری و حمایت از منافقینی که قاتل ۱۷ هزار شهید ترور هستند، اعمال تحریم‌های ظالمانه و تأسیس گروه‌های تروریستی مثل داعش برعلیه ملت ایران و مشارکت در ترور دانشمندان هسته‌ای و عهد‌شکنی‌ها و خیانت‌های دیگر در راستای همان پرونده سیاه آمریکائی‌هاست.

ثبت دیدگاه