• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

سونوگرافی انار دوباره به مدت دو هفته تعطیل شد

  • 10 آبان 1395 - 13:52
سونوگرافی انار دوباره به مدت دو هفته تعطیل شد

سونوگرافی کلینیک پزشکی انار که پس از ماه‌ها تعطیلی، به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده بود، دوباره تعطیل شد.

فعالیت سونوگرافی از دو هفته قبل به مدت یک روز در هفته کار خود را آغاز کرده بود اما این هفته و هفته آینده تعطیل است.

دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان همانگونه که برای تامین تجهیزات و نیروی انسانی و متخصصان شهرستان رفسنجان تلاش می‌کند، باید برای شهرستان انار نیز تلاش کند اما ظاهرا این دانشگاه در خصوص شهرستان انار با اکراه وظایفش را انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ حسن منتظری، امام جمعه انار نیز هفته گذشته در جلسه‌ای در فرمانداری در این خصوص گفته بود: «زمانی هم که با دانشگاه علوم پزشکی مطرح می‌کنیم که در فلان بخش را در بیمارستان احتیاج داریم با اکراه قبول می‌کنند و افرادی هم که از سوی دانشگاه علوم پزشکی به انار می‌آیند برخورد خوبی با مردم ندارند. ما چه تقصیری کرده‌ایم؟ باید چه بکنیم؟»

احمد انارکی محمدی، نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان نیز در این جلسه گفته بود که اگر قرار است وضعیت بیمارستان  اینگونه باشد بهتر است در آن بسته شود.

وقتی حتی یک نفر از شهرستان انار در هیات امنای علوم پزشکی رفسنجان حضور نداشته باشد، هنگامی که علوم پزشکی ، شهرستان رفسنجان را اصل بداند و شهرستان انار را فرع، هیچگاه وضعیت درمانی انار به نقطه قابل قبول و مناسب نخواهد رسید.

دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان باید به این باور برسد که دو شهرستان رفسنجان و انار را تحت پوشش قرار دارد و باید هر دو شهرستان را به یک چشم ببیند و امکانات و نیروی انسانی و متخصصان را «عادلانه» بین این دو شهرستان توزیع کند. اگر رفسنجان دارای چندین بیمارستان مجهز است، انار نیز باید حداقل از یک بیمارستان مجهز با امکانات لازم و متخصص برخوردار باشد تا اولا مردم برای امور ساده درمانی آواره شهرهای اطراف نشوند و دوما اغلب بیماران اورژانسی و مصدومان به رفسنجان اعزام نگردند و در انار قابل درمان باشند، این حق شهرستان انار است، بدون اینکه کسی بخواهد بر سر مردم منت بگذارد یا با اکراه برایشان کاری انجام دهد.

ثبت دیدگاه