• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

چاه‌های کشاورزی انار از ۱۵ آبان تا ۱۵ آذر خاموش می‌شود

  • 10 آبان 1395 - 22:24
چاه‌های کشاورزی انار از ۱۵ آبان تا ۱۵ آذر خاموش می‌شود

بر اساس تصمیم شورای حفاظت از منابع آب شهرستان انار تمامی چاه‌های کشاورزی شهرستان از ۱۵ آبان تا ۱۵ آذر خاموش خواهد شد.

در این جلسه علی کاردوست رییس اداره منابع آب انار در خصوص لزوم خاموشی چاهها در فصل پاییز و زمستان و میزان حجم صرفه جویی که در سالهای گذشته از این طریق حاصل شده صحبتهایی را ارائه نمود.

سپس اعضاء جلسه نقطه نظرات خود را در خصوص بهترین تاریخ و مدت زمان خاموشی چاهها در شهرستان انار که کمترین ضرر متوجه کشاورزان باشد را ارائه کردند. و در نهایت مقرر گردید خاموشی چاههای شهرستان به مدت یک ماه از تاریخ ۱۵ آبان ۱۳۹۵ انجام گیرد.

شورای حفاظت از منابع آب شهرستان انار در این خصوص اعلام کرد:

با توجه به تشدید وخامت اوضاع منابع آب شهرستان انار در اثر خشکسالی های اخیر و همچنین نظر به ضرورت حفظ و حراست از منابع آب بعنوان عامل اصلی کشاورزی و اقتصاد پایدار شهرستان ، شورای حفاظت از منابع آب شهرستان در جلسه ای که در هشتم آبان ماه سال جاری برگزار شد پس از بررسی های بعمل آمده و کارشناسی های انجام شده و در نظر گرفتن کلیه جوانب مصوب نمود که جهت صرفه جویی در مصرف آب و به منظور به حداقل رساندن افت سطج آب در سفره های آب زیر زمینی و همچنین جهت تعادل بیشتر بین منابع آب و مصارف آب در بخش کشاورزی ، کلیه موتور پمپ های چاه های کشاورزی شهرستان از تاریخ ۹۵/۸/۱۵تا ۹۵/۹/۱۵ به مدت یک ماه خاموش گردند.

بنابر این لازم است کلیه مالکین و نمایندگان چاه های کشاورزی نسبت به خاموشی موتور پمپ های خود در مدت زمان فوق اقدام نمایند.قبلا از همکاری صمیمانه کلیه مالکین چاه های کشاورزی در خصوص طرح خاموشی چاه ها کمال تشکر را دارد.

ثبت دیدگاه