• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

امام جمعه انار: وضعیت درمانی انار باید تغییر کند

  • 11 آبان 1395 - 0:29
امام جمعه انار: وضعیت درمانی انار باید تغییر کند

 حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ حسن منتظری، امام جمعه انار با انتقاد از وضعیت بیمارستان گفت که وضعیت درمانی انار باید تغییر کند و با کسی هم در این زمینه شوخی نداریم.

حجت‌الاسلام منتظری که شامگاه دوشنبه ۱۰ آبان در جلسه علنی شورای شهر انار سخن می‌گفت، افزود: مردم ما در عروسی و عزا و سلامتی‌شان مشکل ندارند، مردم ما با بیماری‌شان مشکل دارند و از این جهت درد می‌کشند.

وی گفت: امروز ۵۰ یا ۶۰ پیرزن و پیرمرد و زن در کلینیک به امیدی نشسته بودند که یک دفعه گفتند دکتر نمی‌آید. این دیگر چه برنامه ای است؟

انار زمانی شهرستان است که بیمارستانش مجهز باشد

حجت‌الاسلام منتظری اظهار داشت: آن زمان که به دنبال شهرستان شدن انار بودیم ۹۰ درصد هدف ما بیمارستان بود. زمانی که چند هنرمند در جاده شهربابک تصادف و فوت کرده بودند، تعدادی از آن‌ها را که سردخانه بیمارستان انار  ظرفیت نداشت روی زمین گذاشته بودند که خون روی زمین ریخته بود و بوی خون به مشام سگ‌ها رسیده بود و سگ‌ها به اطراف بیمارستانی که حصار نداشت آمده بودند .  من به نماینده رییس جمهور که در رفسنجان بودند بحث بیمارستان و موقعیتی را که در استان دارد، مطرح کردم که ایشان از بیمارستان بازدید کردند و  آن زمان بحث ارتقای بیمارستان مطرح شد.

وی افزود: پس ما می‌خواستیم انار شهرستان بشود برای چه؟ که اسم شهرستان شدن را یدک بکشیم؟ زمانی انار شهرستان است  که به بهداشت و درمان آن توجه شود و بیمارستانش مجهز باشد.

باید صدای خود را به مسئولان در تهران برسانیم

امام جمعه انار تاکید کرد: وظیفه ما این است که از حق مردم دفاع کنیم اگر اینجا به حرفمان گوش ندادند به رفسنجان می‌رویم اگر رفسنجان بی‌توجهی کرد از استاندار می‌خواهیم اگر آن‌ها نیز اعتنایی نکردند می بایست از جانب نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی صدای خود را به گوش مسئولین در تهران برسانیم.

با پشت‌میز نشینی، مشکلی حل نمی‌شود

حجت‌الاسلام شیخ علی گنجی پور نیز در این جلسه گفت: بعضی منشی‌ها برخورد خوبی با مردم ندارند، آن‌ها باید با مردم درست برخورد کنند باید با آن‌ها با زبان خوش رفتار کنند این‌ها را به آن ها یاد بدهید، زیرا  آن‌ها واقعا طرز برخورد خوبی با مردم ندارند.

وی افزود:مردم بعد از ۳۷سال باور نمی‌کنند که کمبود متخصص وجود دارد، ما باید میدانی عمل کنیم وگرنه با پشت میز نشستن  و مکاتبه کردن مشکلی حل نمی‌شود.

انار باید از پوشش علوم پزشکی رفسنجان خارج شود/ علوم پزشکی رفسنجان منحل شود

شیخ علی گنجی پور اظهار داشت:ما خود باید تلاش کنیم و گرنه رفسنجان کاری برایمان نمی‌کند و ما باید از زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خارج شویم و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کرمان برویم.

شمار دیگری از مسئولان حاضر در این جلسه نیز گفتند دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان یا منحل شود یا به وضعیت درمانی انار به طور جدی رسیدگی کند.

دکتر گنجی باید در انار بماند

علی قدیری، عضو شورای شهر انار نیزدر این جلسه گفت:دکتر حکیمه گنجی تا روزی که مردم انار زنده هستند و این شورا هست باید باشند. امروز اگر شیخ علی گنجی دست از کار بیمارستان بکشد دیگر هیچ کاری در این بیمارستان صورت نمی گیرد و بعضی مسئولین باید جلوی ایشان زانو بزنند و تشکر کنند که یک نیروی مردمی دارد کاری که وظیفه آن هاست را انجام می‌دهد.

وی افزود:مردم ما همسوی با دولت هستند و درک دارند و صدایشان بلند نمی‌شود و جایی تجمع و اعتراض نمی کنند اما اگر کسی مسخره شان کند صدایشان در می آید.

وی در پایان تصریح کرد: باید با احمد انارکی محمدی صحبت کرده تا ایشان از وزیر بهداشت یا معاونشان وقت بگیرند تا جهت رسیدگی به وضعیت بهداشت و درمان انار اقدام نماییم .

قدیری اظهار داشت:بعضی مسئولین که از عهده کار بر نمی آیند یا جسارت استعفا داشته باشند و یا اینکه دیدگاهشان را عوض کنند.
شبکه بهداشت و درمان انار فقط توجیه‌کاری می‌کند

وی عنوان کرد: شبکه بهداشت و درمان انار چند بار از فرماندار خواسته است که به مشکلاتشان رسیدگی کند؟چند بار تا به حال از طریق انارکی محمدی نماینده مردم انار و رفسنجان خواستار رسیدگی به وضعیت بیمارستان شده اید؟ هر وقت هم که به جلسه آمدید کم کاری های خود را توجیه کردید.

تعطیلی سونوگرافی انار به دلیل استقبال مردم

احمد میرزایی رییس شورای شهرستان انار نیز گفت:زمانی که فهمیدند مردم از سونوگرافی انار استقبال کرده و از مناطقی مانند نوق نیز به انار جهت سونوگرافی می آیند و بازار آن ها کساد می شود تصمیم گرفتند سونوگرافی را تعطیل کنند.

مخالفت علوم پزشکی رفسنجان با اعزام بیماران انار به یزد

همچنین در این جلسه بحث عدم  صدور مجوز برای  تخصیص آمبولانس خصوصی برای اعزام بیماران نیز مطرح شد که مشخص گردید در گذشته خیرین اعلام کرده اند تمامی هزینه ها در این خصوص را پرداخت می کنند اما علوم پزشکی رفسنجان مجوز را صادر نکرده است.

فعالیت چهار متخصص سهیمه انار در رفسنجان

همچنین  در این جلسه بحث چهار پزشک متخصص سازمانی که سهمیه انار هستند و  از حقوق و مزایای شهرستان انار استفاده می‌کنند اما در رفسنجان فعالیت دارند نیز مطرح گردید.

photo_2016-11-01_00-25-40 photo_2016-11-01_00-25-34

بهاره علیرضایی

ثبت دیدگاه