• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

سخنی با برخی از اهالی انار در خصوص اقدام عجیب‌شان در سرشماری جمعیت

  • 11 آبان 1395 - 14:17
سخنی با برخی از اهالی انار در خصوص اقدام عجیب‌شان در سرشماری جمعیت

برخی از اهالی شهرستان انار در اقدامی عجیب به جای اینکه مشخصات جمعیتی خود را در این شهرستان ثبت کنند، به دلایل مختلف، اطلاعات خود را به عنوان جمعیت برخی شهرستان‌های دیگر ثبت کرده‌اند.

توجه این عده را که ساکن نقاط مختلف شهرستان انار هستند، به نکات زیر جلب می‌کنیم:

۱- در سرشماری جمعیت قرار نیست که چیزی به کسی داده شود. اگر عده‌ای به شما وعده‌هایی داده‌اند که در جای دیگری اطلاعات خود را ثبت کنید تا از مزایای خاصی برخودار شوید، بدون شک دست به اقدامی فریبکارانه و دغل‌کارانه زده‌اند و قطعا هیچ مزایای خاصی در کار نیست. هدف آن دغل‌کاران این بوده که جمعیت منطقه خود را به شکل غیرواقعی بالا ببرند تا در آینده بتوانند در بخش‌های مختلف درمانی، آموزشی و… بودجه بیشتری برای منطقه‌شان دریافت کنند.

۲- سرشماری جمعیت با هدف برآورد دقیق جمعیت مردم و مسکن انجام می‌شود تا دولت بتواند برای آینده کشور برنامه‌ریزی کند. اگر فردی که ساکن انار باشد اما به عنوان ساکن شهری دیگر اطلاعات خود را ثبت کند، متاسفانه باعث می‌شود تا در برنامه‌ریزی‌های آینده سهم بودجه و سرانه شهرستان انار در بخش‌های مختلف آموزشی، درمانی، بهداشتی، عمرانی و…. کاهش پیدا کند و این به زیان کسی نیست جزء همه اهالی شهرستان انار.

۳- متاسفانه برخی افراد که دست به این اقدام زده‌اند، از همکاری با ماموران سرشماری در ثبت اطلاعات جمعیتی‌شان، خودداری می‌کنند. خودداری از ثبت‌ اطلاعات جمعیتی بر خلاف مسئولیت‌های شهروندی است. همه ما شاید از برخی اتفاقات و کمبودها در شهرستان انار به شدت ناراحت و معترض باشیم اما راهش این نیست که با دست خودمان، میزان بودجه‌ها، سرانه‌ها و… را که به شهرستان تعلق می‌گیرد، کاهش دهیم. کاهش این بودجه‌ها به همه ما آسیب خواهد زد، چه آن فرد که اطلاعات جمعیتی خود را به عنوان ساکن انار ثبت‌نام کرده باشد و چه آن فرد که اطلاعات جمعیتی خود را در شهر دیگری ثبت کند.

۴- از این دسته از شهروندان تقاضا داریم که در رویه خود تجدیدنظر کنند و با ماموران سرشماری همکاری نمایند.

۵- افزون بر این نهادهای مسئول نیز باید مراقب باشند که برخی مناطق با استفاده از این روش‌های غیرقانونی، جمعیت خود را به شکل غیرواقعی بالا نبرند و بیش‌شماری نکنند.

ثبت دیدگاه