• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان: معیشت مردم سخت شده است

  • 17 آبان 1395 - 14:51
نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان: معیشت مردم سخت شده است

احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان گفت:معیشت مردم سخت شده و کشور نیز با رکود اقتصادی مواجه است.

انارکی محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا افزود: کشور در حوزه اشتغال نیز صدمه دیده و من فکر می کنم صدمات و فشار زیادی از لحاظ اقتصادی بر روی مردم است، هر چند که نباید این موضوع ها را به یکدیگر مرتبط کرد.

وی گفت: اکنون تلاش بر این است تا با استفاده از ظرفیت های پیش آمده، از رکود اقتصادی و انسدادی که در این حوزه ایجاد شده است؛ خارج شویم.

*اقدامات انجام شده برای بهبود صادرات محصول پسته

وی پسته را یکی از محصولات ارزآور کشور عنوان و با اشاره به کاشت پسته در ۱۷ استان اظهار کرد: درآمد سالانه از صادرات این محصول حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار است.

انارکی محمدی رقیب بزرگ و اصلی ایران در صادرات محصول پسته را آمریکا عنوان کرد و گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات تحریم، بسیاری از بازارهای جهانی را از دست دادیم.

وی افزود: باتوجه به اقدامات دولت تدبیر و امید، رفع انسدادهای سیاسی، اقتصادی، ارتباط با کشورهای مختلف و تعاملات بانکی با آنها، با همکاری دولت و استاندار کرمان اقدامات خوبی در حوزه صادرات پسته انجام شده است.
نماینده ناظر در ستاد قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه ۷۰ درصد پسته کشور در استان کرمان تولید می شود، اظهار کرد: تاکنون با بهره گیری از اقداماتی از جمله تنظیم بازار، قیمت گذاری پسته و کمک و تسهیلات بانکی، اقدامات خوبی برای حفظ بازار پسته و صادارت این محصول انجام شده که امیدوارم به جایگاه اصلی و رتبه اول صادرات پسته در جهان که داشتیم، بازگردیم.

این نماینده مجلس با اشاره به هزینه های بالای تولید (محصول پسته) گفت: متاسفانه با توجه به بسیاری از مشکلات، هزینه های تولید بالاست که امیدوارم با اقدامات انجام شده کشاورزان به استفاده از تکنولوژی های جدید سوق یافته و بیشترین برداشت را در واحد سطح داشته باشند و در نهایت در بازارهای جهانی رقابت کنیم که یکی از مسایل پسابرجام نیز این موضوع است.

ثبت دیدگاه