• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

انتقاد نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان از «دریافت سودهای بی‌ضابطه توسط بانک‌ها»

  • 18 آبان 1395 - 15:14
انتقاد نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان از «دریافت سودهای بی‌ضابطه توسط بانک‌ها»

احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان از دریافت سودهای بانکی بی‌ضابطه توسط بانک‌ها انتقاد کرد.

 انارکی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت گسترش سیاست بانکداری اسلامی در کشور، گفت: در حالی سودهای بانکی بی‌ضابطه دغدغه بسیاری از مردم و علما شده است که عموم بانک‌ها در کشورهای اروپایی با سودهای معقول اداره می‌شوند اما بانک‌های ایران سودهای بالایی برای فعالیت‌های اقتصادی مختلف صنعتی، کشاورزی، تولیدی و… در  نظر می‌گیرند که به هیچ عنوان عادلانه نیست و متاسفانه این سودها جریان اقتصادی کشور را به طورکل مختل کرده است.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه مجلس مطالبه تحقق بانکداری اسلامی را از دولت دارد، افزود: به همین منظور دولت موظف به تدوین “لایحه دوقلوی نظام بانکی” شامل “لایحه اصلاح قانون بانک مرکزی” و “لایحه اصلاح قانون نظام بانکداری” و ارائه آن به مجلس شده است.

انارکی محمدی با بیان اینکه مجلس چندین سال است منتظر تدوین لایحه بانکداری بدون ربا از سوی دولت است در حالی که دولت‌های مختلف قول تدوین این لایحه را داده بودند، گفت: در آخرین جلسه با مسئولان دولتی، مهلتی ۴۵ روز برای تقدیم لایحه به مجلس به آن‌ها داده شده است که چند روز دیگر به پایان می‌رسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در صورتی که لوایح دوقلو تا زمان مشخص شده به مجلس ارائه نشود، لایحه را پایه قرار داده و طرح در آن ادغام خواهد شد.

ثبت دیدگاه