• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

شمار کشته‌شدگان حادثه اتوبوس زائران یزدی کربلا به ۲۸ نفر رسید

  • 18 آبان 1395 - 22:54
شمار کشته‌شدگان حادثه اتوبوس زائران یزدی کربلا به ۲۸ نفر رسید

هادی هادی‌نسب، مدیرکل مرکز مدیریت بحران استانداری یزد شمار کشته‌شدگان اتوبوس زائران کربلا را که از این استان عازم جنوب کشور بود، ۲۸ نفر اعلام کرد.

 هادی هادی‌نسب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق آخرین آمار ۲۴ نفر از مسافران این اتوبوس هنگام تصادف و چهار نفر از مصدومان این حادثه رانندگی نیز حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند.

هادی‌نسب اضافه کرد: مصدومان این حادثه به بیمارستان های شیراز منتقل و بستری شده اند که حال عمومی آنها مساعد گزارش شده است.

وی ادامه داد: حادثه واژگونی اتوبوس زائران یزدی کربلا شامگاه سه شنبه در شمال استان فارس و در محور اقلید به یاسوج نزدیک روستایی کاکان رخ داد.

۱۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس اورژانس از استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد و جمعیت هلال احمر فارس در عملیات امدادرسانی به حادثه دیدگان این اتوبوس مشارکت داشتند.

این اتوبوس در حال انتقال زائران یزدی به مرز شلمچه بود که بعد از شهرستان اقلید واژگون شد.

سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: بررسی‌های اولیه کارشناسان نشان می‌دهد که سرعت زیاد علت وقوع این حادثه بوده است.

فرهاد مرادی کمک راننده اتوبوس که از مجروحان این حادثه است به خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در یاسوج گفت: اتوبوس حامل زائران کربلا متعلق به شرکت همسفر یزد است که به سمت چذابه در استان خوزستان در حرکت بود.

وی افزود: در  بوفه اتوبوس خواب بودم که از بوی شدید لنت ترمز از خواب بیدار شدم و وقتی به راننده گفتم او ظهار داشت ترمز اتوبوس دچار نقص فنی شده و کار نمی کند. به گفته چند نفر از مجروحان سرعت اتوبوس زیاد بوده و راننده در سراشیبی نتوانسته است اتوبوس را کنترل کند و به دره سقوط کرد.

اسامی مسافرین اتوبوس واژگون شده که از سوی دفتر تعاونی منتشر شده است به این شرح است :

اسدی پنج نفر، حاجی‌زاده هشت نفر، خلیفات یک نفر، دهقان یک نفر، زارع‌زاده چهار نفر، علیزاده دو نفر، فرهانی چهار نفر، مختاری از اردکان یک نفر، میرعبداللهی چهار نفر، نصیری از اردکان دو نفر و کاظم جوکار ١٢ نفر

ضمنا به گفته کانال یزد فردا تا این لحظه آقایان احمد رضا حیدری، امین علیزاده، ابوالفضل غلامی، حسین هادی‌زاده، علی هادی‌زاده ، امیر علیزاده و علی رضا حیدری در اورژانس بستری شده و حال عمومی آنها خوب است .

دو مصدوم خردسال نیز در اورژانس بستری شده اند که حال عمومی آنان وخیم است.

۴۳۳۲۳۷_۲۷۷

۴۸۳۵۵۱_۷۶۹

۴۸۳۵۴۸_۱۷۷ ۴۸۳۵۵۲_۷۱۳ ۴۸۳۵۵۵_۱۲۵

ثبت دیدگاه