• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

تالاب فرهنگ‌آباد انار زنده شد/ تالاب به منطقه تفریحی تبدیل می‌شود

  • 19 آبان 1395 - 20:26
تالاب فرهنگ‌آباد انار زنده شد/ تالاب به منطقه تفریحی تبدیل می‌شود

تالاب فرهنگ‌آباد انار که از ده‌ها سال قبل رو به نابودی گذاشته بود، چند هفته‌ای است که جان گرفته است.

حقابه این تالاب سال‌ها قبل از سوی برخی افراد با حفر کانال قطع شده بود که اخیرا با پیگیری‌های فرماندار انار و همکاری محیط زیست و سایر نهادها، حقابه به تالاب راه یافت و این روزها جان گرفته است.

این تالاب یکی از جاذبه‌های طبیعی شهرستان انار به شمار می‌رود که در ۹ کیلومتری شمال شهر انار (در نزدیکی صحرای فرهنگ‌آباد) قرار دارد.

 تالاب فرهنگ‌آباد انار دارای پوشش گیاهی و انواع رستنی‌هاست و پرندگان مهاجر متعددی در آن فرود می‌آیند.

پرندگانی مانند سبز قبا، حواصیل خاکستری، فالاروپ، چوب پا، سنقر، دم جنبانک زرد، لک لک، هوبره، اردک کله سبز، آبچلیک، کاکایی، چکاوک کاکلی، بوتیمار و… در فصول مختلف سال به تالاب فرهنگ آباد مهاجرت می کردند و امید می‌رود با احیای آن، تالاب حیات گذشته خود را به دست آورد.

فرماندار انار:‌ تالاب فرهنگ‌آباد به یک منطقه تفریحی تبدیل می‌شود

سیدضیاء طباطبایی، فرماندار انار در بازدید از تالاب فرهنگ‌آباد انار گفت که به همت مسئولین و همکاری مردم در نظر داریم این منطقه را به حالت اولیه برگردانیم تا ضمن احیای اکوسیستم گیاهی و جانوری آن، محلی برای تفریح و سرمایه‌گذاری گردد.

فرماندار انار روز چهارشنبه ۱۹ آبان به همراه معاون برنامه‌ریزی فرمانداری، رئیس شورای شهر، روسای ادارات محیط زیست و منابع آب با حضور در تالاب فرهنگ‌آباد نتیجه اقداماتی را که تاکنون برای احیای این تالاب انجام شده بررسی و در خصوص ادامه اقدامات و رفع معارض مسیر آب‌های زهکش به سوی این منطقه، برنامه‌ریزی و ارائه راهکار کرد.

به همت فرماندار انار و مسئولین ادارات و همکاری مردم، آب‌های جاری و زهکش‌ها که قبلا طی سالیان گذشته از مسیر خود خارج شده بودند  به مسیر اصلی تالاب هدایت شده تا طبیعت این منطقه حفظ و احیاء شود.

contentimages_34492 contentimages_34491 contentimages_34490 contentimages_34489

ثبت دیدگاه