• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

مشاور حقوقی شهرداری انار: تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهر جرم است

  • 23 آبان 1395 - 14:49
مشاور حقوقی شهرداری انار: تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهر جرم است

مسعود نادری، مشاور حقوقی شهرداری انار گفت که تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهر جرم است.

 اگر نگاهی گذرا به حاشیه‌ شهر انار بیاندازیم با مناظری چشم خراش از نخاله‌های رها شده روبه رو می‌شویم. تپه‌هایی از سیمان، کلوخ وخاک که با وزش هر نسیمی تلی از خاک و شن و ماسه را وارد ریه‌های شهر می‌کنند، تنها نمونه‌ای از این جلوه‌های بصری ناخوشایند است. گزافه نیست اگر یکی از منشاء های ورود ریزگرد به شهر را نخاله‌های حواشی شهر بنامیم.

در طول سالیان گذشته فقدان مرکزی مناسب برای جمع آوری نخاله از یک سو و عدم مسئولیت پذیری رانندگان نخاله‌بر از سوی دیگر؛ نخاله برها را وا داشته تا بار خود را در نزدیک ترین مکان حاشیه‌ شهر تخلیه کنند.

تخریب زیبایی بصری شهر اگرچه در نگاه اول اصلی ترین صدمه‌ی پسماندهای عمرانی است اما به طور قطع این پدیده زمینه ساز مشکلاتی به مراتب جدی‌تری است که از آن جمله می‌توان به تخریب اکوسیستم حاشیه شهر و بسترسازی سیلاب‌ها اشاره کرد.

photo_2016-11-13_14-48-04

مسعود نادری عضو هیئت علمی دانشگاه و مشاور حقوقی شهرداری انار گفت: به استناد ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند ، تخلیه نخاله و ضایعات ساختمانی در حاشیه شهر و محل های غیر مجاز جرم بوده و شهرداری نیز در صورت مشاهده این تخلف ،ضمن توقیف خودروی متخلف، با اعلام جرم نزد مراجع قضایی،برای برخورد قانونی با متخلفین، موضوع را به طور جدی پیگیری خواهد کرد.

وی همچنین همکاری شهروندان در این زمینه را کارساز دانسته و اظهار داشت که شهروندان عزیز می‌توانند به محض مشاهده هرگونه تخلف،موضوع را به شهرداری اطلاع دهند.

ثبت دیدگاه