• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

پرداخت ۴۳۰۰ تومان به ازای بافت هر «پو» قالی عتبات عالیات در انار

  • 25 آبان 1395 - 13:48
پرداخت ۴۳۰۰ تومان به ازای بافت هر «پو» قالی عتبات عالیات در انار

مهدی تهرانی، مدیر شرکت گل‌آذین انار جلسه آموزش بافت فرش عتبات عالیات گفت: دستمزد قالی‌هایی که برای عتبات عالیات بافته می‌شود بالاتر از قالی‌های اردکان و نایین و قالی‌های ۱۲ متری بوده و به ازای هر پو ۴۳۰۰ تومان به بافنده توسط ستاد عتبات عالیات استان کرمان پرداخته می‌شود.

تهرانی در این جلسه که صبح روز سه‌شنبه ۲۵ آبان در مهدیه امامزاده محمد صالح برگزار شد، گفت: پس از اینکه توسط حجه الاسلام حسینی‌نوه رییس اوقاف شهرستان در جریان این کار قرار گرفتیم  با پیگیری‌های که فرماندار شهرستان داشتند، به همراه چند تن از بافندگان در کارگاه‌های قالی‌بافی کرمان حاضر شده و از نزدیک شاهد کار آن‌ها بودیم.

تهرانی اضافه کرد: در صورتی که بافندگان نذر داشته و قصد داشته باشند به صورت رایگان بافندگی کنند پول و دستمزد خود را از ما دریافت  کرده و سپس خود افراد می‌توانند مبلغ را به ستاد عتبات عالیات بازگردانند.

بانوان علاقه‌مند به بافت فرش عتبات عالیات جهت ثبت‌نام می‌توانند با اتحادیه فرش دستباف شهرستان  انار (شماره تلفن ۳۴۳۸۶۸۹۷ ) تماس بگیرند.

اقدس‌السادات موسوی مشاور امور بانوان فرمانداری انار نیز در این مراسم ضمن اشاره به نقش مهم بانوان در جامعه گفت: بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و به همین دلیل می‌توانند نقش بسزایی در صنعت و چرخه اقتصاد داشته باشند.

وی افزود: در خصوص بیمه بافندگان قالی نیز افراد می‌توانند مشکلات خود را مطرح کرده و ما پیگیری و همکاری لازم را در این  خصوص انجام خواهیم داد.

حجت‌الاسلام حسینی‌نوه، رئیس اوقاف شهرستان انار نیز طی سخنانی ضمن اشاره به اثرات و خیرات جاوید وقف و بیان نقش پررنگ و موثر مردم ایران در انجام امور عتبات عالیات و ائمه علیهم‌السلام از مدیر شرکت گل آذین انار به دلیل پیگیری در خصوص بافت فرش عتبات عالیات و همکاری در این موضوع تشکر کرد.

photo_2016-11-15_13-32-33 photo_2016-11-15_13-44-20 photo_2016-11-15_13-44-31 photo_2016-11-15_13-44-36

ثبت دیدگاه