• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

مهدی قاسمی، مربی کشتی: ضعف مدیریت گریبان ورزش انار را گرفته است

  • 30 آبان 1395 - 19:50
مهدی قاسمی، مربی کشتی: ضعف مدیریت گریبان ورزش انار را گرفته است

مهدی قاسمی، یکی از مربیان کشتی در انار است که فعالیت در این رشته ورزشی را از سال ۱۳۷۲ آغاز کرد و از سال ۱۳۸۹ نیز مربیگری را شروع کرد.

مهدی قاسمی در طول حدود ۱۲ سال مسابقات بخش‌های استان هشت مقام اول و چندین مقام دوم تا چهارم کسب کرده است.

او در کارنامه خود مقام سوم استانی، مقام دوم مسابقات استانی هلال احمر، فنی‌ترین کشتی‌گیر مسابقات هلال احمر و مقام اول در مسابقات برون استانی در بافق یزد» دارد.

مهدی قاسمی همچنین در سال ۱۳۸۲ و در مسابقات کشتی بخش‌های استان کرمان به عنوان «کشتی‌گیر پدیده  سال ۸۲» انتخاب شد.

قاسمی در مصاحبه‌ای با انارپرس در خصوص اینکه چرا کشتی انار مانند چند سال پیش رونق ندارد، گفت: «در وهله اول باید اذعان داشت که سطح کشتی از بخش به شهرستان ارتقا یافته و مستلزم زمان است که به جایگاه قابل قبول برسیم.»

وی افزود: «دلیل بعد شاید پایین بودن سطح اطلاعات ورزشی است. بارها از استان خواستیم که کلاس‌هایی در انار برگزار شود. دلیل بعدی ضعف مدیریت ورزشی  است که چندین سال است گریبان ورزش شهرستان را گرفته و در کل استان هم از این ضعف عقب نمانده است.»

قاسمی گفت: «دلیل بعدی که به نظر بنده که شاید دلیل اصلی باشد همت نکردن نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان است که از ورزش دور شده‌اند. این مشکل به مسئولینی بر می‌گردد که شاید اطلاع‌رسانی صحیحی از ورزش نداشته‌اند. البته این را هم باید بگویم که استفاده از فضاهای مجازی و قلیان، آزادتر و راحت‌تر و در دسترس‌تر از ورزش کردن است.»

این مربی کشتی افزود: «اینکه درد بیشتر قشر جامعه شده وجود نداشتن فضای ورزشی، یک نوع خودگول زنی و دور زدن خود است برای فرار از ورزش. به عنوان مثال در یک فضای چهارصد متری بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر می‌توانند تمرین ورزشی کنند ولی متاسفانه در حالت حداکثر تا ۴۰ یا ۵۰ نفر ورزش می‌کنند. پس ما فضا و مکان کم نداریم ورزشکار کم داریم.»

مهدی قاسمی گفت: «یک اشتباه دیگر که سرانه ورزش شهرستان را بر اساس بیمه شدگان حساب می‌کنند که درست نیست. ورزشکار حداقل باید در هفته دو یا سه جلسه تمرین داشته باشد تا در آمار ورزشکار محسوب شود. مثلا افرادی را که برای یک تورنمنت محلی و بومی مثل والیبال ساحلی یا فوتسال (مثال است و اشاره خاصی به هیچ ورزشی نیست) مجبور به بیمه ورزشی می‌شوند و فقط در همون تورنمنت شرکت می‌کنند، نمی‌توان جزو آمار ورزشی محسوب کرد و مسئولین باید این مورد را در نظر بگیرند.»

این مربی کشتی در خصوص وضعیت این رشته ورزشی در حال حاضر گفت: «الان به لطف حمایتی که شورای شهر و شهردار انار به این ورزش نموده‌اند، تقریبا رو به رشد است و به آینده خوشبین هستیم ولی هنوز جای یک اسپانسر با نفوذ و قدرتمند خالی است.»

قاسمی در خصوص امکانات رشته کشتی در انار خاظرنشان کرد: «یک باشگاه با دو تشک کشتی و یک تیم آزاد وجود دارد.البته مدتی پیش دوستان پیشکسوت پیشنهاد تشکیل تیم فرنگی هم دادند ولی پیگیر آغاز کلاس‌ها نشدند. در حال حاضر هم روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۹:۳۰ در سالن واقع در مجموعه ورزشی شهید سلیمانی انار تمرین داریم.»

این مربی کشتی گفت: «در آخر هم از تمامی پیشکسوتان بزرگان و بامرام‌های کشتی شهرم تشکر می‌کنم که بودند و تا کشتی هست و خواهد ماند.از مربیان دوران نه چندان دور آقایان حاج علی صادقی، محمد رئیسیان، محمد میرزایی، علی استادحسینی، علی بمانی، حسن تهرانی و مربیان افتخاری غیر بومی آقایان علی احمدی از تهران و علی مرادی از کرمان تشکر و قدرانی می‌کنم.»

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: «ورزش کردن و اداره کردن ورزش همت، جسارت و شجاعت می‌خواهد، هر کس این ویژگی‌ها را دارد یا علی.»

۱-۱ ۱-۲ photo_2016-11-20_19-33-27 photo_2016-11-20_19-33-44 photo_2016-11-20_19-33-48 photo_2016-11-20_19-34-12 photo_2016-11-20_19-34-18 photo_2016-11-20_19-34-22

ثبت دیدگاه