• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

تصمیم نهایی برای راه‌اندازی کلینیک تامین اجتماعی در دانشگاه آزاد انار/ احداث زیرگذر برای دسترسی راحت مردم به کلینیک

  • 02 آذر 1395 - 16:25
تصمیم نهایی برای راه‌اندازی کلینیک تامین اجتماعی در دانشگاه آزاد انار/ احداث زیرگذر برای دسترسی راحت مردم به کلینیک

کلینیک درمانی تامین اجتماعی در یکی از ساختمان‌های دانشگاه آزاد انار راه‌اندازی می‌شود.

این تصمیم به دنبال بازدید دکتر هادی صبوری معاون درمان سازمان تامین اجتماعی استان کرمان از دانشگاه آزاد انار گرفته شد.

ساختمان زیر که به همت زنده‌یاده علی‌اکبر امین احداث شده، قرار است به کلینیک تامین اجتماعی تبدیل شود.

photo_2016-11-22_20-22-37

در این بازدید که صبح روز سه‌شنبه دوم آذر انجام شد، شماری از مقامات محلی از جمله امام جمعه و فرماندار انار، مسئول دفتر نماینده، رئیس تامین اجتماعی انار و چند تن از مسئولین دیگر حضور داشتند.

همچنین روز سه‌شنبه جلسه‌ای نیز در این خصوص در اداره تامین اجتماعی انار برگزار شد.

حجه الاسلام شیخ حسن منتظری امام جمعه انار در این جلسه گفت: شهرستان انار شهرستانی بسیار حساس از نظر موقعیت است و از سوی دیگر جمعیت بالایی از مناطقی چون جوزم، دهج، کشکوئیه و نوق نیز برای بحث‌های درمانی به انار مراجعه می‌کنند.

وی افزود: همچنین بیش از ۷۰ درصد از مردم شهرستان انار تحت پوشش  بیمه تامین اجتماعی هستند و با توجه به حجم بالای مشمولان بیمه تامین اجتماعی  و موقعیت جغرافیایی حساس شهرستان انار نیاز است تا یک مرکز درمانی تامین اجتماعی در انار راه‌اندازی شود.

کلینیک تامین اجتماعی به طور موقت در دانشگاه آزاد راه‌اندازی می‌شود

امام جمعه انار ادامه داد: به همین دلیل پس از جلسات انجام شده با دکتر فخر (مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان کرمان) قرار بر این شد تا مکانی را موقتا برای این کار در نظر گرفته و مرکز درمانی آغاز به کار کند تا پس از آن، ساختمان دائمی کلینیک تامین اجتماعی با کمک خیرین و دولت در زمینی که کاربری آن نیز برای همین موضوع است احداث شود.

وی اظهار داشت: بر همین اساس این مکان را که ساختمانی در دانشگاه آزاد است در نظر گرفتیم اما مشکلی که در این جا وجود دارد مسافت طولانی این مکان و عبور از جاده پر ترافیک و پر حادثه آنجاست.

احداث زیرگذر برای دسترسی راحت مردم به کلینیک تامین اجتماعی

سید ضیا طباطبایی فرماندار انار  نیز در این جلسه ضمن اشاره به خدمات ارزنده زنده یاد علی‌اکبر امین، چهره ماندگار انار گفت: به دلیل نبود مکانی مناسب  در سطح شهر برای ایجاد کلینیک تامین اجتماعی تصمیم بر این شد تا  یکی از ساختمان‌های دانشگاه آزاد را که بلا استفاده بود و مجهز است،  به این کار اختصاص دهیم.

وی اضافه کرد: در حال پیگیری و احداث زیر گذر در جاده کمربندی هستیم تا مردم هنگام مراجعه به کلینیک با مشکل مواجه نشوند و بتوانند به راحتی از زیر گذر به کلینیک مراجعه و وارد جاده نیز نشوند.

طباطبایی همچنین گفت: از ۴۰ هزار نفر جمعیت شهرستان انار، ۳۰ هزار نفر دفترچه  بیمه تامین اجتماعی دارند و این موضوع می‌طلبد تا کلینیک تامین اجتماعی در شهرستان انار راه‌اندازی شود.

دکتر صبوری معان درمان تامین اجتماعی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: ۵۰ درصد کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و یکی از خدماتی که سازمان تامین اجتماعی ارائه می دهد در حوزه درمانی است.

وی افزود: خدماتی که حوزه درمانی تامین اجتماعی انجام می دهد به دوقسمت درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم تقسیم می شود که درمان مستقیم به صورت بیمارستان و درمانگاه‌هایی است که تحت تملک اداره تامین اجتماعی هستند و درمان غیر مستقیم نیز به صورتی است که اداره تامین اجتماعی با بیمارستان و مطب و آزمایشگاه دیگری قرارداد منعقد می‌کند و بیمه شدگان نیز به آن محل ها رجوع می کنند.

صبوری گفت: مکاتبات شما برای راه اندازی کلینیک تامین اجتماعی از قدیم الایام به دست ما می رسید و ما پیگیری های لازم را در این خصوص انجام دادیم و با پروژه ی شما به طور کلی موافقت صورت گرفته است اما به دلیل محدودیت مالی سازمان در لیست پروژه های درحال انتظار است.

صبوری در خصوص محل راه اندازی مراکز تامین اجتماعی گفت: این مکان ها می بایست یک سری شرایط داشته باشند که سهل الوصول بودن یکی از آن ها است همچنین  در این مراکز تمام خدمات قابل ارائه نیست و ممکن است بعضی از داروهایی که دکتر تجویز میکند در درمانگاه وجود نداشته باشد و باید از داروخانه های سطح شهر تهیه شوند در نتیجه می بایست کلینیک به مراکز درمانی شهر نزدیک باشد.

داشتن استاندارد ها برای ایجاد داروخانه، حضور دو پزشک در دو شیفت صبح  و عصر، حضور دندانپزشک، داروساز و …نیز از دیگر الزامات احداث کلینیک تامین اجتماعی بود که از سوی دکتر صبوری بیان شد.

photo_2016-11-22_16-22-02 photo_2016-11-22_16-22-11 photo_2016-11-22_16-22-18

ثبت دیدگاه