• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

بستری شدن شش نفر در بیمارستان انار به دلیل بیماری آنفلوانزا

  • 05 آذر 1395 - 9:50
بستری شدن شش نفر در بیمارستان انار به دلیل بیماری آنفلوانزا

شش نفر بر اثر بیماری آنفلوانزا در بیمارستان انار بستری شده‌اند. وضعیت این بیماران مساعد گزارش شده و جای نگرانی وجود ندارد.

با توجه به بازگشت زائران اربعین از عراق، لازم است که مردم مسائل بهداشتی و مراقبتی را به طور جدی‌تر رعایت کنند تا شاهد شیوع این بیماری نباشیم.

آنفلونزا عموماً دستگاه تنفسی بدن را دچار اختلال می کند . در این بیماری تب، سردرد، سرفه، کوفتگی و خستگی عمومی بدن و مفاصل و گاهاً تهوع و استفراغ و.. نیز مشاهده می گردد.

نوع ویروس های ایجاد کننده آنفلونزا با ویروس های ایجاد کننده سرماخوردگی بسیار متفاوت است و بر همین اساس است که شروع و سرعت بروز علائم آنفلونزا با سرماخوردگی متفاوت می‌باشد. علایم آنفلونزا در عرض چند ساعت و نهایتاً یک روز بروز پیدا می کند این در حالی است که در سرماخوردگی گاهاً شخص در مدت سه شبانه روز و به صورت تدریجی دچار علایم سرماخوردگی می گردد.

واحد پیشگیری از بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار در خصوص پیشگیری از آنفلوانزا اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

 در این ایام که در هر خانواده متاسفانه فرد یا افرادی مبتلا به آنفلوآنزا یا شبه آنفلوآنزا هستند، رعایت نکاتی هرچند تکراری و ساده در پیشگیری از شیوع آن در خانواده و جامعه موثر است.

با رعایت نکات زیر از خود و دیگران در مقابل این بیماری مراقبت کنید:

*به خاطر داشته باشید که در حال حاضر آلودگی دست‌ها به ویروس یکی از دلایل انتشار سریع این بیماری است.

* اگر علائم بیماری را داشتید حتی الامکان از تردد بیجا در اماکن عمومی پرهیز نمائید و اگر علائم شما تشدید شد به پزشک مراجعه کنید و تا وقتی تب شما قطع نشده در خانه بمانید

*اگر علائم بیماری را دارید هنگام عطسه و سرفه بینی و دهان خود را با دستمال بگیرید.

*از تماس نزدیک با افرادی که علائم بیماری را دارند اجتناب نمائید

*تهویه خانه فراموش نشود( در ساعات میانی روز با بازگذاشتن پنجره حداقل ۱۰ دقیقه جهت جریان یافتن هوا و استفاده از نور مستقیم خورشید در پاک شدن هوای خانه نقش داشته باشید)

*در زمان ابتلا به این بیماری استراحت و خوردن کافی مایعات و میوه فراموش نشود

*دانش آموزان مدارس و دانشجویان یک روز پس از قطع تب می توانند در کلاس حضور یابند

*افراد مبتلا به دیابت، آسم، بیماری قلبی، زنان باردار، و افراد خیلی چاق در صورت ابتلا به آنفلونزا احتمال بیشتری وجود دارد که دچار عارضه شوند پس باید بیشتر مواظب باشند

*خانواده، دوستان و همکاران خود را تشویق کنید تا رفتارهای پیشگیری کننده را رعایت کنند

*در آیات و روایات فراوانی اشاره شده که اهل ایمان نباید در رعایت موازین بهداشتی که سلامت آنان را به خطر می‌اندازد کوتاهی کنند.

 

ثبت دیدگاه