• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

توضیحات شهرداری انار در خصوص حادثه آتش‌سوزی در شاهم‌آباد انار

  • 16 آذر 1395 - 19:53
توضیحات شهرداری انار در خصوص حادثه آتش‌سوزی در شاهم‌آباد انار

صبح روز سه‌شنبه ۱۶ آذر یک دستگاه اتوبوس ولوو در شاهم‌آباد شهرستان انار به دلایل نامعلوم دچار آتش‌سوزی شد و به طور کامل در آتش سوخت.

چون علمک گاز در نزدیکی محل حادثه هم آتش می‌گیرد، آتش شعله‌ورتر می‌شود و تا خاموش کردن گاز و رسیدن مأموران آتش‌نشانی، اتوبوس کاملاً می‌سوزد.

photo_2016-12-06_07-56-46

به دنبال برخی از انتقادات در خصوص اینکه چرا آتش‌نشانی شهرداری انار برای مهار آتش به محل حادثه مراجعه نکرده، شهرداری اطلاعیه‌ای منتشر کرده که متن آن به شرح زیر است:

به گزارش واحد آتش نشانی شهرداری انار صبح امروز سه شنبه طی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵  در ساعت ۵:۰۶ دقیقه گزارش آتش سوزی اتوبوس بدون سر نشین داده شد که بلا فاصله پس از هماهنگی لازم، طی تماس با آتش نشانی شهرداری کشکوئیه به دلیل فاصله کمتر تا محل حادثه و پیگیری لازم، نیروهای آتش  نشانی کشکوییه به محل اعزام و در ساعت ۵:۳۰ دقیقه به محل آتش سوزی رسیدند و همچنین طی هماهنگی  وپیگیری صورت گرفته از سوی معاون عمرانی فرمانداری و جانشین ستاد مدیریت بحران شهرستان یک دستگاه آتش نشانی از بیاض به محل اعزام گردید.

ضمنا در ساعت ۵:۴۰ دقیقه طی دستور صادر شده از سوی مدیریت بحران شهرستان، ماشین شهرداری انار به جهت پشتیبانی لازم به محل اعزام گردید که قبل از رسیدن به محل آتش سوزی طی اطلاعات کسب شده اطفای حریق صورت گرفته بود که بعد از بیاض ،مامورین به ایستگاه عزیمت نمودند.

شهرداری انار ضمن ابراز تاسف از حادثه مذکور  و وارد شدن خسارت مالی به مالک این خودرو اعلام می دارد که تمامی اقدامات قانونی  و همکاری لازم در این خصوص از سوی شهرداری انار صورت پذیرفته و شایان ذکر است با توجه به آیین نامه مدیریت ایمنی و حمل و نقل  وسوانح رانندگی وزارت کشور، شهرداری انار موظف به اطفای حریق در محدوده خدماتی و حریم قانونی شهر می باشد که اقدامات صورت گرفته در همین راستا بوده است.

همچنین طی گزارش ارائه شده از سوی آتش نشانی شهرداری کشکوئیه که کمتر از ۱۵ دقیقه در محل حاضر گردیده بودند اتوبوس به طور کامل در گیر حریق بوده و قطعا با توجه به فاصله ۴۵ کیلومتری محل حادثه تا شهر انار اعزام آتش نشان از انار هیچگونه تاثیری در جلو گیری از خسارت فعلی به همراه نداشته است .

در پایان ضمن تقدیر از همکاری شهردار و آتش نشانان شهرداری کشکوئیه و دهیاری بیاض مراتب جهت شفاف سازی و جلوگیری از هر گونه شائبه و سوء تفاهم  حضور مردم فهیم شهرستان انار گزارش می گردد .

 

ثبت دیدگاه