• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

انارکی محمدی:‌ با دستور وزیر بهداشت «سی‌تی‌اسکن» و «رادیوگرافی» در بیمارستان انار راه‌اندازی می‌شود

  • 19 آذر 1395 - 19:25
انارکی محمدی:‌ با دستور وزیر بهداشت «سی‌تی‌اسکن» و «رادیوگرافی» در بیمارستان انار راه‌اندازی می‌شود

پیگیری‌های مهندس احمد انارکی محمدی، نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان و دانشگاه علوم پزشکی باعث شده تا وزیر بهداشت با راه‌اندازی «سی‌تی‌ اسکن» و «رادیوگرافی» در بیمارستان انار موافقت کند.

نماینده شهرستان های انار و رفسنجان روز پنجشنبه ۱۸ آذر در آیین گرامیداشت روز شهرستان انار که در کاروانسرای تاریخی برگزار شد، گفت: با پیگیری‌های انجام شده  راه اندازی بخش سی تی اسکن و رادیوگرافی از سوی وزیر بهداشت تایید شده و این دو بخش در انار راه اندازی می شود.

وی افزود: پس از ورود حجت‌الاسلام منتظری امام جمعه انار اقدامات بسیار خوبی در بحث درمانی شهرستان انار انجام شد.

نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان در ادامه به بیان برخی دیگر از اقدامات و پیگیری‌هایی که تاکنون داشته، پرداخت.

وضعیت بازار پسته

انارکی محمدی گفت: در بحث بهبود بازار پسته که شروع آن پس از جلسه ای که تجار انار برگزار کردند و در بحث پسته مطالبه گر بودند انجام شد که پس از آن نیز این بحث به اطلاع وزیر کشور و رییس جمهور نیز رسانیده شد و اگر چه ما نتوانستیم کار مالی صورت دهیم اما یک کار روانی انجام گرفت و قیمت پسته،قیمتی قابل قبول شد.

نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان ضمن اشاره به دو مشکل کم آبی و تک محصولی بودن منطقه عنوان کرد:۱۷میلیارد تومان  در خصوص بازار پسته توانستیم اخذ نماییم که تمامی آن برای پرداخت بدهی های شرکت پسته بود و همه آن مستقیما در اختیار مردم قرار گرفت و هیچ مقدار از این پول به شرکت پسته داده نشد و ۱۸میلیارد تومان نیز به تجار کل استان جهت خرید پسته ی کشاورزان اختصاص داده شد و همچنین می بایست از هر محصولی برند مشخص داشته باشیم خصوصا پسته به ویژه پسته اکبری که مختص انار است.

انتقال ۲۰۰ معلم اناری از جنوب استان کرمان

وی ادامه داد: در بحث آموزش و پرورش نیز اقدامات خوبی انجام گرفت که یکی از این اقدامات،انتقال ۲۰۰نفر از معلمان اناری از جنوب استان به انار بود که برای اولین بار در چند سال اخیر این مهم انجام پذیرفت و تا سال آینده انتقال سایر افراد  به شهرستان انجام خواهد گرفت.

آغاز نقشه‌برداری ایستگاه راه‌آهن

انارکی محمدی ادامه داد: در بحث راه آهن نیز ما توقف گاه در جوادیه فلاح داشتیم که این توقف گاه را به ایستگاه تبدیل کرده و قطعا ایستگاه قطار با توقف گاه بسیار تفاوت دارد زیرا توقف گاه در حد چند دقیقه توقف است و امکاناتی ندارد اما ایستگاه امکاناتی چون نمازخانه بارگیری و…را می طلبد که این ها هزینه های زیاد و نتایج بسیار خوبی دارد و در این خصوص نقشه برداری صورت گرفته ودر حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد:در بحث شهرک صنعتی نیز طرح ها ادامه دارد و بارها تاکید کرده ام که این موضوع مطالبه گری خود افراد را می طلبد.

عملیات عمرانی جاده نوق-بافق تا یک ماه دیگر آغاز می‌شود
این عضو کمیسیون اقتصادی در خصوص جاده نوق بافق گفت:در خصوص جاده نوق بافق نیز با پیگیری های متعدد و تلاش های فرمانداران انار و رفسنجان استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی مناقصه آن انجام و کار آن تا ۲۰روز تا یک ماه  دیگر آغاز خواهد شد.

انارکی محمدی همچنین گفت:بنده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هستم و در مجلس هم کار زیاد است و کار ما کار ملی است؛کار نظارتی و قوانین است و قرار نیست کار اجرایی انجام دهیم.

تمام مردم انار پای کار باشند
نماینده انار و رفسنجان همچنین تاکید کرد:بنده می‌خواهم تمام مردم انار پای کار باشند با تشکیل اتاق فکر طرح و ایده و پیشنهادات خود را در بحث های مختلف کشاورزی، گردشگری،صنعتی و…با فرمانداری مطرح و همکاری نمایند.

انارکی محمدی همچنین ضمن گرامیداشت ۱۸آذر روز شهرستان انار گفت:امیدواریم در سال های آینده بتوانیم یک هفته و یا حداقل یک روز کامل را در خصوص شهرستان و گرامیداشت یادشهدا با برنامه های بیشتر برگزار نماییم.

سرهنگ مرادی نیز در مراسم روز شهرستان ضمن گرامیداشت یاد شهدای ۱۸آذر گفت: مردم انار،مردمی متدین،ولایت مدار و باایمان هستند و عرض ارادت بسیاری به امامزاده محمد صالح (ع) داشته و مراسمات گوناگونی خصوصا در ایام محرم در امامزاده محمدصالح انجام می شود که برنامه های منحصر به فردی است و در بسیاری از جاها دیده نمی شود که اوج وفاداری  آن ها به نظام و انقلاب تقدیم سه شهید به انقلاب است.

در پایان مراسم از خانواده شهدای۱۸آذر و همچنین جانبازان آن حادثه تقدیر و گلباران قبور شهدا نیز صورت گرفت.

۰ ۱ ۲ ۳ ۴ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ photo_2016-12-09_18-53-39 photo_2016-12-09_18-53-44

بهاره علیرضایی

 

ثبت دیدگاه