• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

عکس‌هایی که دلواپسان باید ببینند

  • 28 خرداد 1396 - 9:00
عکس‌هایی که دلواپسان باید ببینند

تصاویر زیر که مربوط به شب‌های قدر است توسط خبرگزاری‌هایی منتشر شده که یا وابسته به نهادهای انقلابی کشور هستند و یا وابسته به نهادهای حکومتی.

این عکس‌ها از خبرگزاری‌های قوه قضائیه (میزان)، خبرگزاری سازمان تبلیغات اسلامی کشور (مهر)، خبرگزاری صدا و سیما و خبرگزاری فارس وابسته یه یک نهاد انقلابی انتخاب شده است.

چند نکته:

۱- برخی دلواپسان در کشور که به شدت و به شدت نگران مردم هستند، خود را تافته‌ای جدا بافته می‌دانند و نعوذبالله خود را در جایگاه خدایی تصور می‌کنند و بر اساس ظاهر در خصوص افراد قضاوت‌هایی می‌کنند که نشان از خشکه‌مقدسی می‌دهد تا درد دین.

قضاوت در خصوص مرتبه و جایگاه هر انسان نزد خدا، تنها و تنها از سوی پرودگار بر می‌آید و هر شخص دیگری که بخواهد انسان‌ها را بر اساس ظواهرشان قضاوت کند، در مسیری گرفتار خواهد شد که آخر آن تباهی است.

۲- آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب چند سال قبل در یک سخنرانی از کسانی که به زنانی که کم حجاب بودند، تاخته بودند انتقاد کردند و گفتند شاید آن‌ها نقص ظاهر داشته باشند اما ما نقص باطن داریم. ایشان تاکید کردند که دل این دسته از زنان و دختران هم با این کشور است و شایسته نیست با آن‌ها برخوردهای نادرست شود.

۳- وقتی زنان با یک حجاب معمولی‌تر لیاقت حضور در مراسم بزرگی مانند شب قدر را پیدا می‌کنند، هر کسی که بخواهد به دلیل ظاهر این زنان به آن‌ها بتازد؛ تردیدی نداشته باشید در راهی قدم گذاشته که “ابن ملجم مرادی” در آن قدم گذاشت یعنی جمود فکری و خشکه‌مقدسی.

۴- عده‌ای بر این باور هستند که این تصاویر، ترویج بدحجابی است اما چگونه می‌شود گفت که خبرگزاری قوه قضائیه ترویج بدحجابی می‌کند و رئیس قوه قضائیه که منصوب رهبری است و سایر مقامات قضایی این را درک نمی‌کنند اما گروهی تندرو آن را درک می‌کنند؟ چگونه می‌شود که خبرگزاری سازمان تبلیغات اسلامی، ترویج بدحجابی می‌کند و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور که منصوب رهبری است این را درک نمی‌کند اما گروهی تندرو آن درک می‌کنند؟ چگونه می‌شود خبرگزاری صدا و سیما، ترویج بدحجابی می‌کند و رئیس این سازمان که منصوب رهبری است این را درک نمی‌کند اما گروهی تندرو آن را درک می‌کنند؟ آیا می‌توان گفت این نهادها انقلابی نیستند و غیرانقلابی‌اند؟ قطعا نمی‌توان چنین ادعایی کرد.

۵- مشکل اینجاست که برخی افراد تندرو خود را فقیه‌تر و داناتر از همه می‌دانند. مساله دقیقا از همین جا شروع می‌شود. در طول تاریخ چه بسیار گروه‌های منحرفی شکل گرفته که به اسم دین، انسان‌ها را تکفیر کرده و یا کشته‌اند. امید است که هیچ کسی خود را معیار مطلق حق تلقی نکند که اگر چنین کرد پایانش تباهی است.

 

 

 

ثبت دیدگاه